Hoe kan je het nummer blokkeren zodat je niet meer gebeld word met anonieme bellers ( Reclame,enquete) ?

Zelf worden wij vaak gebeld met anoniem,en dat gaat dit vermoedelijk over reclame& Enquetes, en ik weet dat daar een site van was maar weet die zo niet meer.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (3)

Er is een website waarop je kan aangeven dat je niet meer wenst dergelijke telefoontjes te ontvangen. Anonieme bellers blokkeren raad ik niet aan. Want iemand die je wel kent maar nummer herkenning uit heeft staan of via het internet belt. Worden op deze manier ook geblokkeerd. Op de volgende website kan je voor alle dergelijke hinderlijke marketing afzeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou ook even op de volgende link kunnen klikken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om door te linken naar infofilter.nl?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oeps! Sorry! Wist niet dat dat onder hetzelfde viel!
Ligt aan je telefonieprovider.

Als de beller met nummeronderdrukking belt, wordt zijn nummer WEL meegestuurd. Dat moet wel, want hulpdiensten (1-1-2 bijvoorbeeld) moeten het nummer van de beller WEL kunnen zien.

Pas in de allerlaatste telefooncentrale wordt bekeken of het nummer van de beller wel of niet naar de gebelde wordt meegestuurd.

Dat betekent dat de centrale van jouw provider het nummer van de beller nog kent.

Mijn provider maakt daar gebruik van. Als ik word gebeld door een onderdrukt (anoniem) nummer, kan ik direct na het telefoontje een bepaalde code intoetsen. Daarmee geef ik aan de centrale door: dat nummer van zojuist, dat jij (de centrale) wel kent, maar ik niet - dat moet vanaf nu worden geblokkeerd. De centrale zal dat keurig doen.

Zo kan ik onbekende nummers toch blokkeren. En vrienden die toevallig een keer anoniem bellen, kunnen me gewoon blijven bellen, want hun nummer is niet geblokkeerd.

Vraag bij je telefonieprovider na of zij deze mogelijkheid ook bieden.