Waar kan ik tekens zoals :)vinden en hun betekenis?

Ik weet soms niet of ik toe- of uitgelachen wordt of dat men boos is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
30.1K

Het beste antwoord

De basisregel bij de emoticons is dat je je hoofd naar links kantelt. Als het goed is herken je dan een emotie :-) blij of :-( verdrietig. Maar er komen er steeds meer en ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment de weg kwijt bent. Houdt er rekening mee dat niet iedereen de betekenis kent als je ze gebruikt. Een groot aantal emoticons kun je vinden op: http://www.lichaamstaal.nl/extra/computer.html
Je vindt daar ook een stukje uitleg over het gebruik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Antoni
14 jaar geleden
Is je eigen website de enige bron die jij bij je antwoorden kan noemen?

Andere antwoorden (7)

De betekenis hang volledig af van de context waarin de smileys gebruikt worden.

Ze kunnen ook cinisch toegepast worden.. Aan jou om te bepalen wat voor waarde ze hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De tekenreeksen die je beschijft worden emoticons genoemd (in de volksmond, ook wel smileys, geloof ik)

Toegevoegd op 26-05-2009 11:26:38
PS.: de engelse Wiki is wat uitgebreider (zie extra bron)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor msn heb je deze lijst:

http://www.muller-godschalk.com/msn60.html

zie ook:

http://www.gsm-technology.com/gsm.php/en,unlock,subpage_id,Smileys.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier is een enorme bron van informatie...

Je kan ook alle text afko's vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier een reeks smiley's met verklaring en typewijze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:) lachen

:D openmounth (lachen)

:? ik snap je niet

XD lacht gemeen

:P jolig

:s in de war

:( teleurgesteld

:'( huilen

;-) wink

:@ boos

+o( ziek zijn

:| teleurgesteld

:# verlegen

:-* kusje (maar officieel is het geheim vertellen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie bron.

Meestal herken je wat het is door je hoofd naar links te draaien...ik gebruik meestal in plaats van de 'puntoogjes' : een 'is' = , want ik vind die langere oogjes veel leuker =D