Wat kun je doen tegen onverwachte binnenpretjes ?

Dat leidt af en toe tot genante situaties. Bijvoorbeeld in de trein of in de rij bij de supermarkt. Mensen denken soms dat je om hun moet lachen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Als je echt in een situatie bent waarin het ongepast is te lachen: Op je tong bijten en vlug aan iets ellendigers denken. Hand voor de mond en net doen of je moet hoesten helpt ook! Je kunt dan half lachen en half hoesten. Probeer het maar eens.

Ken je trouwens de Giggle Loop scene uit de BBC-sitcom Coupling? Het past perfect bij je vraag!

http://www.youtube.com/watch?v=-iKjkPgVQcE

WARNING!!! To know of the giggle loop is to become part of the giggle loop!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie tips en goed gevonden dat filmpje. (+1) past inderdaad perfect bij de vraag. :-) (leuke serie ook trouwens)

Andere antwoorden (12)

Ik sta gewoon te grinnikken, het maakt mij weinig uit, vaak glimlachen de omstanders gewoon mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze denken dat je om hen moet lachen, dan zijn ze waarschijnlijk zelf erg onzeker. Gewoon lekker lachen. Als ze willen weten waarom, dan vragen ze het wel en dan kun je altijd nog zeggen dat het een binnenpretje was.

Als je echt niet wilt lachen dan helpt het om niet te veel na te denken in dat soort situaties. Als je je gedachten de vrije loop laat dan heb je makkelijker kans op binnenpretjes dan wanneer je 'nergens' aan denkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Strak en ingetogen doorgaan met wat je doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blij zijn dat dit (nog) niet tijdens een begrafenis oid (is) gebeurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou, daar is het me ook wel eens gebeurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit kan ter verdediging zijn tegen het verdriet die je overvalt Alhoewel niemand het leuk vindt zullen er een aantal mensen zijn die die situatie herkennen. In rij supermartkassa en trein: Ik vermoed dat het je gebeurt als je je "ongemakkelijk voelt in die situaties en het enige wat je er dan aan kan doen is te achterhalen wat het is wat je "ongemakkelijk" maakt.
Pak je telefoon en doe net of je met iemand aan het bellen bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarschijnlijk gewoon laten gaan, ik had het laatst nog, en mensen keken me wel even aan.
je kan er niets aan doen, alleen erbij zeggen sorry had een binnenpretje. vaak merk je dan herkenning en gaan mensen gewoon weer bezig waarmee ze bezig waren.
:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals bij de meeste dingen kan het me echt heel weinig interesseren hoe anderen erover denken. En als ik een binnenpretje heb en andere daarop reageren dan geef ik gewoon aan dat ik een leuke herinnering heb. En stom toevallig ben ik in de meeste gevallen alleen, of reageerd niemand erop...

De laatste keer dat dit escaleerde werd ik drie dagen van school geschorst, omdat ik een allochtone medemens vol op zijn strottehoofd sloeg. Alleen niemand van de getuigen durfde te bevestigen dat die biljardkeu alleen gebroken kon zijn, omdat de persoon in kwestie deze op mijn rug kapot sloeg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon je lach inhouden.
of als je dat niet kan,gewoon lachen.(iedereen wordt er dan blij van)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar kun je toch niets aan doen, wat kun je doen aan onverwachte bezoekers?
Die binnenpretjes zijn dialogen in jezelf en op het moment dat er iets ontdekt wordt dat voorheen onbegrepen was, komt er een plotselinge ontlading van energie, dat uit zich in schokkende buikbewegingen, binnenpretjes zoals jij ze noemt... Maar het zijn ontdekkingetjes, plotselinge verschuiving van vermoedens naar weten... En dat gaat plotseling en onvoorzien en gepaard met ontladingen in de vorm van lachenbuitjes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wees blij dat je binnenpretjes hebt, ze behoren vaak tot de leukste momenten van de dag, dus geef je er aan over.
Waarom zou je je ervoor schamen dat je een grappige gedachte in je hoofd hebt? Je kunt inderdaad even tegen je omstanders "Binnenpretje!" zeggen, dat hoef je verder niet uit te leggen en de meeste mensen zullen er mee lachen.
Op een begrafenis kun je altijd nog even aan nare dingen denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
onverwachte binnenpretjes? dat is zo ongeveer het heerlijkste dat er is!!!!
lekker naar buiten laten komen, die pret... grinniken, gniffelen, glimlachen, schateren, bulderen... in welke vorm dan ook...
vooral niet inhouden omdat anderen er misschien niet tegen kunnen... laat ze maar lekker mee genieten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang het echt binnenpretjes zijn zal niemand het merken. Jouw binnenpretjes hoeven niet te betekenen dat je de ander (van binnen) uitlacht, maar dat je de humor inziet van de (misschien serieuze) situatie. Het geeft aan dat je dingen weet te relativeren en dat is zeker een goede eigenschap. Ik zou niet teveel proberen je biinnenpretjes te onderdrukken, maar leer ze productief te maken. Soms kan het goed zijn jouw binnenpretjes met anderen te delen door een grappige opmerking te maken. In veel situaties zorgt dit voor de nodige ontspanning. Zorg dat je anderen betrekt en hen deelgenoot maakt van jouw plezier. Let er wel op dat je anderen niet kwetst. De context kan veel verschil maken. Als je denkt dat de situatie geen ruimte biedt voor humor; geniet dan in stilte van je binnenpretje.