de geschiedenis van een bepaalde kunstenaar?

uitzoeken waarom kinderen geen benul hebben van welke kleuren ze gebruiken in hun tekening(bijvoorbeeld een blauwe mond etc.) (en misschien meer hierover uitzoeken)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
technisch tekenen
mandala's
rotstekeningen
boek illustraties
schilderkunst,met een bepaalde kunstenaar als thema
symbolen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh dat is leuk, ik heb ook een profielwerkstuk gedaan met het vak tekenen. Dit heb ik samen met twee vriendinnen gedaan (weet niet of jij het ook met mensen samen mag doen maar dat terzijde).

Wij hebben echter geen theoretisch verslag gemaakt maar zijn creatief aan de slag gegaan. Wel kan ik een paar voorbeelden noemen die andere mensen gekozen hebben (iets minder bezig met 'tekenen' en iets meer 'theorie')

1. Het levensverhaal van een kunstenaar (van Gogh, Dali enz.) omzetten tot een makkelijk verhaal voor kinderen (van 7/8 jaar ofzo) met een soort prentenboek erbij.

2. Een stijlboek van een bepaalde stijl maken (de stijl, Gotiek, enz.) zodat je dit soort dingen goed kunt onthouden voor bijvoorbeeld je examen. (dubbel raak)

3. Zoek uit wat het thema van het examen voor tekenen van dit jaar is (heb je dit jaar examen btw?) en oriënteer jezelf hierop zodat je extreem goed voorbereid bent op je examen. (elk jaar heeft het teken examen (theorie) namelijk een thema en je leraar/lerares weet dit vaak wel).

Succes, mijn ervaring met profiel werkstukken is dat als je er maar veel tijd en moeite in stopt het altijd wel goed gaat. Laat zien dat je echt je best er voor doet en je haalt er een mooi hoog cijfer op.