Wat is te combineren op één dag in Amsterdam?

Ik ga een dagje Amsterdam doen met de kids.
Mijn dochter wil graag het monument van de slavernij zien in het Oosterpark. Verder willen we naar het Anne Frank huis.
En dan hebben we nog Madame Tussaud en Nemo op het lijstje staan.
Is dit allemaal te doen (we moeten ook nog zo'n 2 en half uur rijden om er te komen)? En zo niet, wat is dan het leukste om te doen met kinderen van 10 en 12?

Toegevoegd na 2 minuten:
En natuurlijk zijn andere suggesties ook welkom!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Ha, die Beertje1971;

Wel een vol programma, maar als je vroeg genoeg begint moet het kunnen lukken. Ahankelijk van je reisroute raad ik aan om bij een metrostation (ArenA bijvoorbeeld) te parkeren en per metro en tram te reizen. En van tevoren de meest logische route uit te stippelen. Hou in deze tijd wel rekening met flinke wachttijden bij het Anne Frankhuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je programma met deze vier activiteiten te vol wordt.

Hou rekening met wachttijden. Vooral bij het Anne Frankhuis dus, maar ook de andere plekken kunnen best druk zijn. Kinderen kunnen over het algemeen niet zo goed tegen verplicht wachten en kunnen daar best kriegel door worden. Prop je dag dus niet te vol, zodat er ook nog tijd is voor lekker ontspannen naast het programma, zoals een ijsje eten of ergens lekker gaan lunchen.

Bij een te vol programma krijgt je soms het gevoel van moeten, terwijl het een dag moet worden van mogen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zou zelf het Anne Frankhuis overslaan. Dat is ook nog indrukwekkend als de kinderen wat ouder zijn. Komt een volgende keer dus wel/
AlphaLimaSierra