Is er een digitale kaart met daarop scheepswrakken en bijzondere dingen die er in de oceanen liggen?

Er gaan heel veel geruchten en verhalen de wereld rond over bijzondere schepen en / of hun ladingen. Is dat ergens in kaart gebracht met de info erbij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie vraag +1
Ben benieuwd naar de antwoorden

Het beste antwoord

Heeft U Google Earth geïnstalleerd ?
Zo ja..... dan kan ik U verder helpen.
Als member van het forum kan je overlays en zo opvragen : die bestaat voor scheepswrakken.....bekende en geheel nieuw gevondene
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De locatie van de wrakken wordt netjes bijgehouden, ook digitaal, daar zijn zelfs internationale afspraken over. Maar de gegevens worden niet openbaar gemaakt, juist om te voorkomen dat schatzoekers overal gaan rondwroeten. Jammer he?
De Vlamingen doen er minder moeilijk over, hieronder een link naar hun digitale wrakkenkaart (klikbaar, je krijgt coördinaten en wat informatie over het wrak).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Ja hoor, deze kaarten en de sites waarop je ze kunt vinden, zijn zijn o.a. zeer geliefd bij sportvissers.
Google maar eens op: 'Wreck-databases' en je zult verrast zijn.....