Wat zijn nog meer mooie teksten zoals "desiderata" en de tekst van Nelson Mandela?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken een heel mooie tekst, maar ik kan 'm online niet zo snel vinden.
Het was iets in de trant van Ik wil niet weten wat voor werk je doet, ik wil weten wat je diepste verlangens zijn, ik wil niet weten waar je vandaan komt, ik wil weten hoever je gaat om jezelf echt te ontmoeten, dat soort dingen....
Maar ja, hoe vind je een tekst als je niet de precieze woorden weet...

Het beste antwoord

Wat is zelf een hele mooie tekst vind van Nelson Mandela.
Is de tekst die hij uitsprak bij zijn inauguratie als president van Zuid-Afrika in 1994.

Toen sprak hij:
Onze grootste angst is niet dat we onvolmaakt zijn.
Onze grootste angst is dat we mateloos krachtig zijn.
We vragen onszelf af:
wie ben ik om briljant te zijn, prachtig, talentvol, fantastisch?
Maar wie ben jij om dat niet te zijn?
Je bent een kind van God.
Je onbelangrijk voordoen bewijst de wereld geen dienst.
Er is niets verlichts aan jezelf klein te maken
opdat andere mensen zich bij jou niet onzeker zullen voelen
We zijn allemaal bedoeld om te stralen als kinderen.
We zijn geboren om de glorie van God, die in ons is, te openbaren.
Die is niet alleen maar in sommigen van ons; die is in iedereen!
En als wij ons licht laten stralen,
geven wij onbewust andere mensen toestemming hetzelfde te doen.
Als wij van onze angsten bevrijd zijn,
bevrijdt onze aanwezigheid vanzelf anderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Live life.
Live life to the fullest.