hoe noem je deze kleur groen??

hallo, ik heb een groene ds en ik vroeg me af, hoe deze groene kleur nou eigenlijk heet. weet iemand het???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

groen volgens het spectrum is 100% geel met 100% cyaan.
(Dit zijn drukkerstermen, maar zo is het groen zoals je het in de regenboog ziet.)
Elke afgeleide van groen krijgt een naam die verzonnen is door bijv. verffabriekanten. Grachtengroen, rijtuiggroen, antiekgroen.
De kleur die jij laat zien lijkt mij fluoriserend. Je zou het fluor groen kunnen noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geel/groen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lime!

http://www.robinp.nl/index.php/nintendo-ds-lite-lime-groen.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is ongeveer #D0E724

Toegevoegd na 6 uur:
Of wat dacht je van Seat Leon Cupra R groen?
http://www.google.nl/images?um=1&hl=nl&safe=off&rlz=1T4ACPW_nl___NL377&tbs=isch%3A1&sa=1&q=seat+leon+cupra+r+groen&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mischien olijf groen of is dat iets donkerder?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Limoen komt het dichtst in de buurt maar veel kleuren worden in nummers gegeven omdat ook limoen weer in verschillende tinten mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bleech licht groen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is geel olijfgroen, net als de jurk in onderstaande afbeelding.
Plaatje bij antwoord
Amadea
13 jaar geleden
Bij een groene DS dacht ik eerst hier aan ;-)
Dat ding van jou zou ik geel-groen noemen.