Dragen schotten geen ondergoed onder hun traditionele kilt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
22.8K
Rieneke1
13 jaar geleden
ga je morgen naar het keltfest? ;))

Het beste antwoord

Traditioneel niet, maar er zullen uitzonderingen zijn.

"De onderbroek wordt traditioneel niet gedragen door heren die gekleed zijn in een kilt. In bepaalde onderdelen van het Britse leger, waar de kilt deel uitmaakt van het uniform, moesten de soldaten in het verleden over een spiegel marcheren, zodat hun commandant kon controleren of dit inderdaad het geval was".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Tegenwoordig vast wel, maar traditioneel niet. Het hóórt niet.
Als het echter heel koud is, hebben ze daar wel een geweldig origineel kledingstuk voor, waarvoor de patronen nog ruimschoots voor handen zijn.

Toegevoegd na 53 seconden:
Het ding staat overigens bekend als willy warmer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Traditioneel niet, maar ik kan me voorstellen dat ze het vaak toch gewoon doen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van origine behoort men onder de kilt geen ondergoed te dragen, maar juist weer wél indien men danst, of men sport, bijvoorbeeld bij de "Highland Games".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echte schotten niet.

Traditioneel dragen Schotten niks onder de kilt. Nu zal dat minder voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Foto: LOL = +
Volgens mijn meester droegen de schotten vroeger geen ondergoed maar momenteel wel, alé ja meestal toch. xd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Traditioneel hoor je geen ondergoed te dragen onder een kilt, alleen tijdens sporten en dansen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben verschillende keren in Schotland, inclusief uithoeken, geweest.
Kom in het "normale" dagelijkse leven daar geen Schotten in kilt tegen.
Wel bij toeristische attracties en (folkloristische) evenementen.
Traditioneel draagt men er geen onderbroek en om problemen bij wind te voorkomen draagt men ook een tasje op de hoogte van de schaamstreek. Maar de Schotten die wel een kilt dragen hebben tegenwoordig toch meestal wel een onderbroek aan.