hoe teken je vuur?

ik kan echt heel goed tekenen, alles lijkt net echt, maar ik kan een paar dingen niet tekenen en vuur is daar een van. als ik het probeer lijkt het net een cartoon.
en ik wil niet cartoontekenen maar realistisch.

p.s. als je een tekening van mij wilt zien stuur me bericht dan zend ik er wel een naar je

Toegevoegd na 4 dagen:
ik kan het niet verzenden dus staat het nu hier

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je een beetje goed kijkt lijkt het op mij,
kom ik nu pas achter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb ooit een grieks meisje getekend, als ik daar een foto van maak zet ik hem er bij

Het beste antwoord

Ik heb even gegoogled op
how to draw realisctic flames, anders kom je nog bij cattoon achtige voorbeelden uit,
Ik moet zeggen dat er genoeg te vinden is, ik heb de voor mij leukste even hieronder gezet :-) succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb jij deze getekend?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee deze leer je tekenen met de link die eronder staat... ik ben creatiever met woorden :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh,
maar het is best goed

Andere antwoorden (7)

kijk een op de onderstaande links daar staat hoe je vuur moet tekenen misschien heb je er iets aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door heel goed naar de kleurschakeringen te kijken als je bijv. naar een brandende lucifer of een kaarsvlam kijkt. Je zult zien dat je minstens een vijf- tot zestal kleuren nodig hebt om het realisctisch op papier te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klik op onderstaande link:

http://www.youtube.com/watch?v=OyCQdLV9zEU
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je de uitleg wel gelezen?
ik teken geen cartoons, het moet realistisch zijn
Wat vuur zo moeilijk maakt om te tekenen/schilderen, is dat het zo beweeglijk is...
de enige keer, dat ik er een béétje tevreden over was, was, toen ik heel veel aandacht aan de takken waar het vuur op brandde had besteed, een klein vuurtje met eigenlijk hoofdzakelijk aan de bovenkant van de vlammen wat kleur, en dan de rook, die eraf kwam weer meer gedetailleerd getekend.
Ik werkte toen met krijt, maar ik denk, dat het met potlood ook gaat.
Maar als je zwart/wit tekent (dus niet met kleurpotloden), denk ik, dat het héél moeilijk is, om dat cartoon-achtige te vermijden....

Zelfs hele goede schilders, zoals Breughel of Jan Steen hebben niet echt heel goede vuren op hun schilderijen : misschien is dat een troost?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok, ja maar ik wil het zelf beter kunnen als die gastjes,
ik ben nu pas 12 dus ik kan alle kanten op, maar dank je voor de tip vd grafietpotlood +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Breughel/Jan Steen zijn 'die gastjes..' hmm..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gebruik het woord gastjes vaak
gewoon brabants
Het is heel moeilijk om een vuurtje op een natuurlijke manier op te laten vallen in een tekening. Ik kan het het beste doen met een foto van vuur als voorbeeld. Je moet vooral op een natuurlijke manier licht weten te tekenen, en highligts maken, krijt is hier voor heel geschikt, omdat je met een lichte krijtsoort best veel licht op kan halen in een plaatje.
Succes ermee, ik ben wel benieuwd naar een tekening van je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NOU is dat niet toevallig. Ik had laatst op de kunstacademie de opdracht: Vuurzee!
Waar je bij het SCHILDEREN van vuur op moet letten is dat uiteindeijk de 'witjes' in het vuur de meeste hitte aan het vuur zullen geven. WIT maakt het vuur heet. Naast oranjes en roden geeft het vuur ook veel hitte af door juist ook koele blauwe, bordeau rode en roze kleuren in het vuur te schilderen.. hierdoor wordt het witte en het oranje heter.
Voor de vorm van vuur moet je erg letten op de scherpe vormen van vlammen.
Wat staat er in vuur en vlam?? Let er op dat vuur niet los op een vorm ligt maar echt IN het voorwerp zit. Vuur is op sommige plekken een beetje transparant en de kleur van het voorwerp zal beinvloed worden door de kleur van het vuur. (Gedeelten van) Voorwerpen die in vuur en vlam staan worden dus waziger en veranderen van kleur.

TIP: Let er op dat vuur ook helder van kleur moet zijn.. niet te vies mengen/inkleuren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vuur is niet 'omlijnd' het zijn kleurvlakken... als je dus vuur in zwart/wit wilt tekenen, krijg je heel snel een cartooneffect... probeer het eens met grafietpotlood en diverse vlakken in grijstinten... het hele licht van vuur is ook moeilijk vast te leggen tenzij misschien door uitsparing in een donkere achtergrond.