Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Voor elk land gelden andere regels. Ik kan alleen spreken voor Nederland, daar ben ik zelf als gids werkzaam. Een gids is veelal een free-lancer, dus de werktijden liggen bij hemzelf. Ik neem bijvoorbeeld een opdracht aan voor een dag, voor een bepaald tarief. Dat betekent voor mij bijvoorbeeld: 9.00 uur present bij hotel, dagprogramma (wat dan ook), lunch, dagprogramma (wat dan ook) afscheid bij hotel. Je ziet dat het makkelijk kan uitlopen: met een dagprogramma bestaande uit een bustour beland je in Nederland onmiddellijk in de file. Bij het hotel neem ik afscheid, ik eet thuis en ga ook niet mee de disco in zoals in andere landen wel gebeurd. Ik moet er niet aan denken: het is werk en dan ook nog 's avonds feesten met zo'n club? Ik blijf dus in principe de hele dag bij de club. Soms is er ook een avondprogramma. Dan wordt mij door mijn opdrachtgever gevraagd of ik dat ook wil doen. Kan ik dus ja of nee op antwoorden. Bij 'ja' werk je dus makkelijk 15 uur. Ben je de volgende dag wel gesloopt.
Soms heb ik twee of drie kleinere opdrachten per dag en spreek ik twee of drie verschillende groepen. Dan heeft zo'n groep in het dagprogramma bijvoorbeeld 's morgens shoppen en 's middags een rondleiding die ik dan weer verzorg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat ligt er een beetje aan hoe groot de groep is en hoe lang de reis is. De keren dat ik met een gids op pad was, was het één gids.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook een gids moet zich houden aan de arbeidstijdenwet. Als een dag te lang wordt, dan moet hij dus vervangen worden.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding