Waarom heeft de ene persoon heel veel moeite met wiskunde en de ander bijvoorbeeld heel veel moeite met Engels?

Als je op de middelbare school zit waarom heeft de ene persoon heel veel moeite met Engels en de ander persies hetzelfde met wiskunde.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Niet iedereen heeft een goed taalgevoel, niet voor iedereen is abstract denken makkelijk. Sommige dingen pik je makkelijker op dan andere. Bovendien: iets dat je niet interesseert krijg je ook niet makkelijk opgenomen – en vice versa. Tenslotte: het vak dat gegeven wordt door een leraar die je ligt is altijd makkelijker dan dat waarvan je de leraar niet begrijpt – of niet aardig vindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Mensen zijn nu eenmaal verschillend; dit komt naar men algemeen aanneemt door een combinatie van erfelijke oorzaken en omgevingsinvloeden (zoals opvoeding). Net als dat sommige mensen in het algemeen beter kunnen leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat heeft te maken met je talenknobbel en analytisch vermogen..
de een bezit het wel en de ander niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de een is een alfa persoon de andere een beta
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat bij de ene mens het taalgebied in de hersens gevoeliger is voor prikkels, en bij de andere mens het wiskundige gebied.
Ik bijvoorbeeld, heb een kuiltje op de plek waar anderen een wiskundeknobbel hebben...
Maar ik spreek wel 5 talen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt aan de voorkeur van die persoon... Is er voorkeur voor werken met mensen dan zal de taal makkelijker zijn voor die persoon en is er voorkeur voor niet met mensen werken dan is het leren van de exacte vakken makkelijker voor die persoon...

Talenknobbel of wiskundeknobbel noemen ze dat ook wel eens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het vooral de interesse is, in wat je er mee kunt doen.
Ik ben helemaal niet goed in rekenen, maar vreemdgenoeg ben ik wel heel goed in, op schaal tekenen, en dan van tuinen, omdat daar mijn interesse wel weer ligt, in de planten en tuinen, en go, dan kan ik in eens wel rekenen.
Als je het maar hard genoeg wil.
Taal heb ik altijd al interesse in gehad, en ik ben dus ook goed in taal.

Toegevoegd na 4 minuten:
En ik moet ook wel eens medicijnen aan mijn dieren geven, en dan kan ik ook miligrammen en mililiters omrekenen, hoeveel ik op een liter water moet doen.
Als het noodzaak is, omdat je dieren anders dood gaan, dan kun je het ook.