wanneer is een taal universeel?

voor school houden wij een onderzoek over universele taal.
wanneer vind jij dat een taal universeel is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Een taal is voor mij universeel als iedereen begrijpt wat er bedoeld wordt.
Met Esperanto heeft men ooit een poging gewaagd om een universele 'verbale' taal te maken. Dit is niet echt een succes geworden.
Maar er zijn een aantal universele talen. Dit zijn de talen die geen worden nodig hebben om ze te begrijpen. Denk hierbij aan de taal van muziek, de taal van voetbal etc. De uitvoering van een muziekstuk kan een internationaal gezelschap begrijpen. Iedereen kan dit volgen en er van genieten. Ook bij een voetbalwedstrijd kan dit het geval zijn. Iedereen kan het spel volgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Er is maar een universele taal dat is de taal der liefde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Muziek is ook redelijk universeel. Je kunt er in ieder geval zonder woorden emoties mee uitdrukken. Vaak nog beter dan MET woorden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iedereen in het universum die verstaat, dan is de taal universeel... Maar lichaamstaal mag je ook wel universeel noemen hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom nou weer een minnetje? het klopt gewoon hoor! +je
Vroeger in de prehistorie, konden mensen niet praten, en gebruikte alleen gebarentaal, en lazen elkaars lichaamstaal.
En de lichaamstaal verraade alles, dus als je liegde tegen iemand anders dan zag die dat aan de lichaamstaal, en een taal die niet kan liegen, noem ik universeel, dus ik ben het wel met xinix eens.
Maar door dat wij zijn gaan praten met onze mond, is de lichaamstaal verdoezeld, en kunnen we dat niet meer goed lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wanneer is een taal universeel?

wanneer een taal universeel is....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De taal der dieren is universeel, ofschoon dat dan per diersoort weer verschillend is.

Maar honden van over de hele wereld zullen elkaar verstaan, onderling. Evenals katten, onderling.

Dieren gebruiken lichaamstaal, maar zelfs die is niet altijd duidelijk. Een kat die met zijn staart slaat, bedoelt iets heel anders dan een hond die dezelfde beweging met zijn staart maakt.

Maar vergis je niet, ook bij mensen is lichaamstaal niet altijd duidelijk. Eskimo's zoenen heel anders dan wij.Naar je hoofd wijzen in China is iets totaal anders dan dat zelfde gebaar in Rusland.