wanneer is iets hip/cool?

iedereen wil er tegenwoordig graag cool/hip bij lopen
maar ik wil er geen extra geld aan uitgeven maar toch erbij horen
DUS Hoe word je hip/cool

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

JUST BE YOURSELF
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel mooi!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok zal het proberen ;P

Andere antwoorden (6)

Door zelfverzekerd te zijn. Daar word je veel hipper/cooler van dan van kleding of gadgets.
Je uitstraling maakt dan dat mensen bij je in de buurt willen zijn, daardoor ben je dus populair.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke zaken hip zijn, staat nooit vast en wisselt constant. Wat het woord ‘hip’ betekent moet echter wel vast te stellen zijn. Het woord ‘hip’ of ‘hep’ is in Amerika al heel lang in gebruik. Hep is afkomstig uit de dialecten die door Amerikaanse Negers gesproken werden in de tijd van de slavernij. Het betekent dat iemand geïnformeerd, op de hoogte is. Het staat min of meer tegenover het begrip naïef.

In de jaren ’40 is een ‘hipster’ iemand die zich heel erg bezig houdt met wat nieuw en stijlvol is. In de jaren ’50 volgt als variant het woord ‘hippie’. Hippies kennen we vooral uit de jaren ’60 en ’70, als mensen die zich verzetten tegen de heersende klasse. Naastenliefde, vrije seks en verruimd geestelijk bewustzijn (eventueel onder invloed van psychedelische drugs) zijn voor hippies heel belangrijk. Ze kleden zich vooral in gemakkelijk zittende kleding met vrolijke kleuren en bloemmotieven. Haarbanden en kralenkettingen zijn favoriet als accessoire.

De waarden en idealen van de hippies zijn nog altijd levend en spreken steeds nieuwe generaties aan, aspecten van de hippiemode steken dan ook steeds weer de kop op. Afhankelijk van de tijdsgeest kiezen mensen voor de meer zakelijke stijl van de jaren ’80 of de vrijheid van de jaren ’70. Iemand die echter geheel volgens de mode van de hippies door het leven gaat, beschouwen wij nu eerder als een dinosaurus dan als een hippe vogel. Zo iemand is juist nogal naïef. De betekenis van de jaren ’40, die van ‘nieuw en stijlvol’, komt dichter bij de waarde die wij aan hip toekennen.

Nieuwe dingen kunnen hip zijn, maar ook nieuw gebruik van oude dingen. Het gaat meestal om de combinatie ervan. Hip is echter niet voorbehouden aan mode. Alles met uitdrukkingswaarde heeft de potentie hip te zijn; van vervoersmiddelen tot muziek en van woonadressen tot eten. Iemand die echt hip is; die eet hip, woont hip, vervoert zichzelf hip en luistert niet alleen thuis naar hippe muziek maar laat zich vooral ook zien in hippe uitgaansgelegenheden. Om te weten wat hip is, moet je jezelf informeren. Waarom besteden hippe mensen zoveel aandacht aan zichzelf informeren? Zodat zij de eerste zijn. Het gevoel niet te volgen, maar te leiden is belangrijk voor hun identiteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door jezelf te zijn, dingen te doen waar jij je goed bij voelt en je weinig aan te trekken van wat anderen mensen cool vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijd voor een nieuwe tijd waarin het hierin hip is jezelf te kunnen zijn? Eenheid in verscheidenheid derhalve. En als het geen geld mag kosten en je wilt er toch cool bijlopen ga dan nuded met een bijpassend tasje. Zeker bij deze temparaturen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als iedereen iets draagt of het er steeds over heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door er hetzelfde eruit te zien als die meisjes die zo gericht zijn op de mode, en het dragen van merkkleding. Maar je kunt ook een eigen stijl hebben van wat je draagt en leuk vindt en er toch bij horen.

Toegevoegd na 4 minuten:
meisjes moet zijn jongens.