Ha, die Lotus;

Tijdloze ontwerpen kom je voornamelijk tegen bij industriële, architectonische en meubelontwerpen. Ik denk dat een tijdloos ontwerp dan ook vooral functioneel moet zijn (en blijven), duurzaam en los staat van trends.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

14 jaar geleden
als iets niet modieus is, maar een elegantie en schoonheid heeft die door de tijden heen gezien en gewaardeerd wordt.
14 jaar geleden
Wat mij betreft.... eenvoud.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het negeren van de tijdgeest.

Toegevoegd na 55 seconden:
Eigenlijk denk ik niet dat er tijdloze ontwerpen bestaan, alles raakt ooit gedateerd.

Toegevoegd na 38 minuten:
Wat als tijdloos ervaren wordt is ook aan mode onderhevig.

In de muziek, bijvoorbeeld. Neem de tijdloze schoonheid van de muziek van J.S. Bach. Die was toch bijna in de vergetelheid geraakt, ten faveure van de voortbrengselen van zijn nageslacht
14 jaar geleden
Als het van alle tijden is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
als dit ontwerp vele mensen raakt.. en het een diepere inpact heeft.. zo blijft dit in mensen hun herinneringen hangen en maakt dat het tijdloos wordt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het tijdloze van 'n ontwerp of creatie blijkt pas dan als de tijd verstrijkt....

(Poor Vincent)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leven, daar kun je heel veel ontwerpen bij bedenken ,mensen, dieren, bloemen ,planten kortom al wat leeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat het in alle tijden dat het bestaat zijn waarde blijft houden en de waardering gelijk blijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om tijdloos te zijn moet iets harmonieus en dus meestal eenvoudig gevormd zijn; met die eigenschappen is het dus niet opvallend en zeker nooit 'hot'. Daarom wordt iets tijdloos gemakkelijk over het hoofd gezien en vergeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ontwerp is tijdloos als het na een hele lange tijd nog steeds hetzelfde is, en er niets aan verbeterd kan worden.
Dan mag iets met recht 'tijdloos' genoemd worden.

Zolang het maar niet gebonden is aan een tijdperk.
Denk bijvoorbeeld aan lucifers... de gewone, normale lucifer. Nooit meer verbeterd, nog steeds verkrijgbaar. Tijdloos!
Wel een paar modelletjes bijgekomen, maar het principe is helemaal gelijk. Stokje met zwavelkopje.

Kapstok... een simpel haakje. Toiletrol...

zo zijn er een heleboel ontwerpen waar wel mee gevarieerd word, maar waarvan het origineel nog steeds goed is, en goed verkoopt.

:-)