Dat hangt af van je interesses en die van je gezelschap. Als je geïnteresseerd bent in de stad en haar geschiedenis, zou ik naar de Waag gaan, het Museum van Loon of het Museum Willet van Holthuysen, een rondleiding door het Paleis op de Dam, het Anne Frank huis (wel altijd druk), het Hermitage. Verder kan je naar de Heineken Experience, Nemo is leuk als er kinderen bij zijn, een film bezoeken in Tuschinski vind ik zelf altijd leuk vanwege het schitterende gebouw, of je kunt naar Boom Chicago maar daar moet je wel van houden. Als je niet zo voor musea en film/cabaret houdt is een wandeling door de bekende wijken erg leuk. Dan moet je wel mooi weer hebben natuurlijk. De Jordaan is een heel mooi wandelgebied met talloze leuke restaurantjes en café's. Ook in De Pijp is het wat dat betreft goed toeven. Een minder bekende, maar supermooie plek is ook het gebied Bickerseiland. Je waant je daar echt terug in de tijd. Ik ga regelmatig naar Amsterdam, zowel voor mijn werk en minstens 2x per jaar voor de ontspanning en mijn voorliefde voor geschiedenis. Ik weet niet of je al een hotel hebt gevonden. Ik verblijf, op 1x na tot nu toe, altijd bij een geweldig bed & breakfast in het centrum, vlakbij het Rijksmuseum. Het heet Kien bed & breakfast en ik kan niet anders dan m'n vaste stekje van harte aanbevelen, zowel voor de prijs, lokatie als voor de superservice. Veel plezier alvast, het is m.i. onmogelijk om je in Amsterdam te vervelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een rondleiding door de Jordaan. Echt super leuk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NEMO, het museum van de wetenschap...

Toegevoegd na 2 minuten:
Mooi aande buitenkant, en ook de inhous is fantastisch. Daarna naar het scheepvaartmuseum, wat ook de moeite waard is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de aanleg van de noord-zuid lijn.....en dan maar fantaseren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Madame Tussaud.
De Albertcuypmarkt.
De rosse buurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Bijlmer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Gajero;

Het Rijksmuseum, het Stedelijk Museum, Het Van Goghmuseum, het Tropenmuseum, het Joods Historisch Museum, de Hermitage, het Anne Frankhuis....
Oh, het is maar één weekend?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een rondvaart is ook heel leuk, maar of dat nu gaat lukken met deze vorst? Misschien een idee voor de volgende keer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beurs van Berlage
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hermitage!