Heel veel. Hij was én een fantastische zanger en liedjes schrijver. Verder was hij beeldschoon, heel erg lief, gevoelig, charmant en spiritueel. En ook nog een enorme levensgenieter.
En dan zijn bijzondere naam en afkomst, die spraken ook tot de verbeelding. Kortom: een uniek mens en artiest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi omschreven +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed hoor +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yes. +1

Andere antwoorden (10)

Alles hierboven, en wat hem voor mij zo byzonder maakte : hij lééfde....
En hij heeft mij op heel jonge leeftijd (ik ging met 17 op kamers, en hij was toen op het hoogtepunt van zijn bekendheid) geleerd, dat vrijheid iets is, dat je 'ín' je hebt, en dat niemand dat ooit kan afpakken, als jij dat niet toestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooie aanvulling, +!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi gezegd hoor! +1
Niets.... wat mij betreft....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij betreft helemaal niets. Zijn liedjes spreken mij totaal niet aan. Maar ja,dat is persoonlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Egyptische vader, Russische moeder, achtergelaten in Amsterdam, opgegroeid als een volkse troubadour.
Meer bijzonders kan ik niet bedenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het bijzondere is dat die overleden is.
Verder niks.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijzonder is nog zwak uitgedrukt, wat een uitstraling, wat een mooie liedjes, wat een prachtige stem en wat een lieve man!!!!
Hij was zo verschrikkelijk aantrekkelijk, iedere vrouw in mijn omgeving was verliefd op hem.
Als je hem tegenkwam in de stad ging er zo`n aantrekkingskracht van hem uit, absoluut iemand met charisma!
Voor mijn gevoel was hij haast goddelijk!
Tot aan z`n dood bleef hij die bijzondere aantrekkingskracht houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afgaande op bovenstaande reakties: dat alleen vrouwen hem verafgoden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er maar één Ramses Shaffy is... sorry was...

Hij is uniek... en hij is vuur... vuur dat issie... wassie inmiddels...

V U U R...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal mijn vrienden niet vergeten
Want wie me lief is blijft me lief
En waar ze woonden moest ik weten
Maar 'k verloor hun laatste brief
Ik zal ze heus wel weer ontmoeten.
Misschien vandaag, misschien over een jaar
Ik zal ze kussen en begroeten
En dan is alles weer voor elkaar... En als ie dergelijke teksten zong, WAS hij die stem, kippenvel. +1, Xinix
Ramses Shaffy was een monument van een man.
Een levenskunstenaar pur sang.
Hij heeft zijn leven tot kunst verheven, en dat kom je bijna niet tegen.

Daarnaast heeft hij een totaal nieuwe muziekvorm uitgevonden met z'n 'Cantates'.
Ook was hij een begenadigd pianist, acteur en schilder.

Als Shaffy ergens binnenkwam, was de gehele ruimte gevuld met Shaffy. Hij had een enorme uitstraling.
Die ogen, die stem, dat aura.

Dat maakte Ramses zo bijzonder.
Wat mij betreft mag zijn leven gevierd worden met een goed glas wijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pastorale, samen met Liesbeth List.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ zo mooi