Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is de Jordaan belangrijk bij de Joden?

Toegevoegd na 1 minuut:
Jodendom heeft een rivier die de Jordaan heet maar waarom is die belangrijk voor het Jodendom

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Daar dronken ze uit, hoe belangrijk is dat niet...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jordaan is i.d.d. de watertoevoer tot Israel. Water is een groter probleem dan opwarming van de aarde!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mozes' opvolger Jozua leidde het volk over de Jordaan het beloofde land Kanaän binnen.

Jozua trekt met het volk door de Jordaan en mag daarna het veroverde land Kanaän onder de 12 stammen van Israël verdelen.

@ bitch7 - Zo beter? :p Gelukkig ben ik geen gelovig persoon zeg. Nu snap ik die oorlogen wel. En ben ik ook een mens want ook ik maak wel is een fout :-) JOEHOE
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jezus is gedoopt in de rivier de Jordaan, dit gebeurde door Johannes de Doper.
Daarom is de Jordaan voor veel joden erg belangrijk en soms zelfs heilig.
Daarnaast speelt de Jordaan in de Bijbel een grote rol en wordt de rivier hierin vaak genoemd en beschreven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oorspronkelijk was een Jehoedi een lid van de stam van Juda. Later werd de naam toegepast op alle burgers van het koninkrijk Juda, die zich afstammelingen rekenden van Jakob, alias Israël. Het andere deel van het voormalige koninkrijk Israël (dat ongeveer 100 jaar bestaan heeft, onder de koningen Saul, David en Salomo) bleef koninkrijk Israël heten en de inwoners ervan, die zich ook afstammelingen rekenden van Jakob, heetten nog lang Israëlieten. Tegenwoordig wordt voor het volk Israël voornamelijk de term Jordaan gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Jordaan was de laatste grens die hen scheidde van het Beloofde Land.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding