Hoe vier je met een gelovig kind sinterklaas in het buitenland?

Met het oog op dat ze niet wordt uitgelachen,omdat ze in die 'gekkigheid' geloofd.

Toegevoegd na 34 minuten:
Hoe ga je er vervolgens mee om,wanneer je moet vertellen,dat ze toch in de maling genomen is.
Het is trouwens een land,zonder soortgelijke traditie.

Misschien til ik er te zwaar aan,maar ik heb per definitie een hekel aan liegen en zeker tegen m'n eigen kind.
In Nederland gaan alle kinderen met de meuten mee en is het daarom ook niet zo erg.

Toch zou ik het ook wel jammer vinden,om het vroegtijdig uit haar hoofd te praten,kortom,dilemma.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

De vraag is meer of je in het buitenland ook op diezelfde manier Sinterklaas kunt vieren. Want het feest hier is een vorm van massahysterie waar de kinderen allemaal deel van uitmaken. Zit je in het buitenland dan komt de sint niet langs in de winkelstraat of op de markt, wordt je kapuchon niet volgestopt met pepernootjes door een grappige piet, etc. Dus de beleving is uitsluitend wat je er zelf van maakt binnen je huis.
En wat er thuis gebeurt, daar zullen de kinderen op hun manier over communiceren op school. De anderen zullen jaloers zijn als ze horen dat je cadeautjes hebt gekregen van de sint, en zij niet.

gewoon vieren waar je zin in hebt hoor, niet bezorgd zijn over 'uitlachen'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien kun je het kind uitleggen dat Sinterklaas alleen in Nederland komt en niet in het land waar het kind nu is.
Maar omdat Sinterklaas een goedheiligman is komt hij speciaal voor het kind toch even langs.Vertel het kind dat
de vriendjes het misschien raar zullen vinden.Misschien kan het kind aan de vriendjes uitleggen wie en wat Sinterklaas is.
In veel andere landen komt de kerstman (Santa Claus).
Er zal vast begrip zijn.

Toegevoegd na 33 minuten:
Na je toevoeging denk ik dat het misschien toch het beste is om het te vertellen.Het word op deze manier idd.echt liegen.Ik vertelde mijn zoons ook altijd hoe het zat als ik het gevoel kreeg dat het liegen werd.Als ze nog klein zijn en alle kinderen geloven stellen ze zich geen vragen,jouw kind zal zich nu vast wel vragen gaan stellen.
Je hoeft het niet uitleggen als 'in de maling genomen zijn'.
Vertel dat het een soort groot spel in Nederland is waar alle mensen aan mee doen om de kinderen een leuke tijd te bezorgen.Vertel dat de Sint vroeger wel echt bestond.
In het land waar jullie nu wonen kennen ze het Sinterklaasfeest niet,dus zal het niet zo gevierd worden als in Nederland.
Jullie kunnen natuurlijk nog steeds pakjesavond vieren,maar nu met een ongelovige.

Als je kind het nu al wel over Sinterklaas heeft kun je het dit jaar misschien nog aanzien en het ruim na Sinterklaas vertellen.

veel succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door wie zou ze moeten worden uitgelachen?
Vele landen hebben hun eigen tradities. De meeste landen kennen bijvoorbeeld ook de kerstman.
Leg degenen die haar uit zouden kunnen lachen uit wat Sinterklaas is en betekent en wie weet kun je er met zijn allen een gezellig avondje van maken.
Gewoon pakjesavond vieren en tegen haar zeggen dat Sinterklaas wel in Nederland is, maar haar niet vergeten is en de pakjes heeft laten opsturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De pakjes opsturen is voor de Sint idd. gemakkelijker dan zelf langskomen.+1