Misschien wel, maar momenteel haalt Venetië een vet bedrag 'uit dat water' omdat de stad nu door de boten een enorme toeristische attractie is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat die straten bij hoog water zouden onderlopen.

Toegevoegd na 4 minuten:
En het transport over water is natuurlijk het unique selling point van Venetië.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat de stad "zinkt" dus kan het gevaarlijk zijn, en trouwens is het een traditie, en touristisch gezien ook erg positief. en er zijn ook straaten in venetien, alleen maar weinig.. en verboden voor autos, als ik me het goed herinner.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je op straat valt heb je al gauw een gat in je knie of in je hoofd, daar heb je geen last van als je in het water valt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1 want je kan wel verzuipen
Slecht voor de werkgelegenheid, wat moeten al die arme gondoliers dan gaan doen? (behalve straatjesvegen, maar dat verdiend natuurlijk minder goed dan al o-sole-mio-zingend over het water dobberen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat straten over het algemeen niet blijven drijven en toeristen niet gek zijn op natte kleren!