Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekent l.s. ?

Ik zie vaak in emails ipv beste medewerker ofzo l.s. staan. Ik weet eigenlijk niet wat dat betekent

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Lectori Salutem, Latijn voor "de lezer (lectori) zij gegroet (salutem - denk aan ons saluut, of het Italiaanse salutare, groeten).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Heil aan de lezer.

Toegevoegd na 1 minuut:
oftewel 'Lectori Salutem'
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is de afkorting van Lectori salutem. Dat betekent heil aan de lezer in het latijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog effetjes aanvullen, het wordt gebruikt als je van tevoren niet weet wie je brief zal gaan lezen en je dus geen aanhef kunt gebruiken zoals Geachte heer Jansen of iets dergelijks.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heil aan de lezer dus.. Ik wou even toevoegen dat L.S. vaak gebruikt wordt wanneer je geen naam weet van de geadresseerde, en je dus anders heel klungelig "Geachte meneer/mevrouw" o.i.d. moet neerzetten.. L.S. is dan een nette oplossing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lectori Salutem
Grof vertaalt(in modern Nederlands): Gegroet lezer

dit kan je boven een brief schrijven als je niet weet naar wie hem leest. In plaats van bijvoorbeeld Geachte heer/mevrouw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het staat voor 'Lectori Salutem', wat als je het letterlijk en gelet op naamvallen vertaalt betekent: 'Aan de lezer gegroet'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lectori Salutem
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding