Hoe wordt iemand een tatoeerder (tattoo-artist ?) van beroep ?

Hier is geen opleiding voor, geloof ik. Wie geeft zich eigenlijk op als proefpersoon ? Gaat dit van vader-op-zoon (moeder-op-dochter e.d.) ? Je ziet ook vaak dat zo iemand zelf veel tattoes heeft, kun je er een worden zonder zelf een tattoe te hebben ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (3)

je word tattooerder als je kan tekenen, en niet alleen overkleuren. of overtekenen. je mag jezelf zo noemen als je hygiene regels heb aanvaard en daar ook een bewijs van heb.
je bent pas tatoeerder met een shop, en niet als je een naald heb.
ik ken een tatooerder die er zelf geen heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hier beveelt iemand zich als opleider aan
http://www.xs4all.nl/~flash4/cursus/index.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn absoluut wél opleidingen voor Tattoo artiest, of tattoeërder. Het hebben van talent is echter wel een grote voorwaarde om succesvol te worden.
Hier heb je een adres in Antwerpen.