Wat is bekender in het buitenland,Amsterdam of The Netherlands?

Amsterdam heeft natuurlijk bekendheid vanwege de coffeeshops,the red light district en komt vaak terug in stoner films.
dus was benieuwd.

"holland" voldoet ook als "the netherlands".

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

De doorsnee buitenlander heeft wel van Amsterdam gehoord, maar niet van Nederland. Een vaak gehoord antwoord op de vraag "waar ligt Nederland" is "dat ligt in Amsterdam, geloof ik".

Nederland is wel bekend om onze traditie van vredelievendheid en tolerantie, die zou teruggaan tot het ontstaan van de Republiek in de zestiende eeuw.

Nederland werd ook een instigator van vredesconferenties, bedoeld om internationale conflicten te beslechten, hetgeen onder meer tot uiting kwam in de bouw van het Vredespaleis te Den Haag, begin vorige eeuw.

En vanwege het Internationale gerechtshof is ons land uiteraard ook internationaal bekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Tja, ik kan geen enquete houden. Ik kan slechts gokken. En dan gok ik op Amsterdam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alhoewel Nederland erg bekend is om Amsterdam. Het is niet het enige waardoor nederland bekend staat in het buitenland. Denk bijvoorbeeld aan het internationale strafhof in Den Haag of de haven van Rotterdam. Als je Amsterdam zegt dan verbinden op een zeer kleine minderheid na vrijwel iedereen ook meteen The Netherlands of Holland (voeg het voor het gemak even onder 1 noemer) Terwijl er een heleboel andere mensen zijn die Nederland waarschijnlijk kennen onder de noemer van The Hague of Rotterdam. Kortom ik denk dat The Netherlands bekender is dan Amsterdam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok daar kan ik wel inkomen
wat bedoel je met "onder 1 noemer"?
ik heb holland ook toegevoegd in de extra info onder de vraag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ahhh ja nee dat had ik nog niet gezien. Maar ik bedoel strikt genomen is Holland iets anders dan Nederland. Holland zijn de gecombineerde provincies van Noord- en Zuid-Holland. Terwijl Nederland alles is. Vaak wordt Holland gebruikt IPV Nederland wat ik niet erg vind maar ik dacht voor de volledigheid meld ik het er toch maar even bij ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad een andere moderator had mij daar ook op geattendeerd vandaar de toevoeging.
ik zat ook te twijfelen daarover bij het stellen van deze vraag omdat holland in de nederlandse optiek niet geldt voor nederland.
Zakelijk gezien weet ik dat ''The Netherlands'' bekender in de oren klinkt dan ''Amsterdam''. De meeste beroemdheden uit het buitenland gaan overigens wel vaak naar Amsterdam om te vertoeven.

Maar mijn conclusie is dat The Netherlands zakelijk met buitenlanders bekender is dan Amsterdam.

Over consumenten zou ik het echt niet weten Als ik moet gokken dan gok ik ook op Amsterdam i.p.v The Netherlands.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mythe van Amsterdam is wereldwijd veel bekender dan the Netherlands... Want in Amsterdam mag alles, drank, sex en drugs, volgens het verhaal... Maar waar amsterdam ligt, dat weten ze dan weer niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, buiten Europa weten ze volgens mij amper dat Nederland bestaat.
Ooit gehoord: "Amsterdam... Yeah, I've heard of that, isn't that the capital of Copenhagen?"

Ook gehoord tijdens mijn werk vroeger bij een fastfood-restaurant langs de snelweg in Twente.
Oh, we're still in the Netherlands? How is that possible, we left Amsterdam more than an hour ago...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit mijn ervaring blijkt dat The Netherlands of Holland bekender is dan Amsterdam. Ook zakelijk gezien trouwens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Amsterdam is bekender; The Netherlands is nagenoeg onbekend omdat bijna iedereen zegt dat men uit Holland (Nrd. & Zd. Holland??) komt. Wij komen uit Nederland dat is in bijna alle talen een bekende aanduiding. Ik ben voor: The Netherlands.