Wat zijn goede kleurpotloden, en betaalbaar voor kinderen?

Ik heb een kind dat graag kleurt maar telkens als er punt breekt zijn deze bijna niet te slijpen,dus ben eigenlijk op zoek naar een merk dat waar bied voor zijn geld.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Wat dacht je van BIC of Bruynzeel?

http://www.vikingdirect.nl/1/3/bic-potloden
^ BIC potloden. 12 of 18 stuks.

http://www.twenga.nl/dir-Hobby-Vrije-tijd,Schilderkunst,Kleurpotloden-19580
^ Blik met 36 Bruynzeel potloden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
Dit zijn inderdaad kwalitatief goede potloden. Let op, geen enkel potlood is goed bestand tegen vallen, vallen betekend breken aan de binnenkant en dat betekent lastig met slijpen en veel afgebroken punten. Het is NIET verstandig om dikke kleurpotloden te nemen. Dit omdat kleine kinderen moeten oefenen met een goede "penhouding" Dus normale potloden is het best. (zeker ook geen viltstiften) Kleuren is heel goed voor kinderen omdat ze daarmee de spieren oefenen in hun hand en dan later minder snel kramp krijgen als ze veel moeten schrijven. Al wordt schrijven steeds minder, ook het oefenen dus en daarom is het belangrijk dat kinderen dat wel veel oefenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt Sterredag voor de toevoeging!

Andere antwoorden (4)

Er zijn voor kinderen speciale dikke potloden te koop met bijpassende slijper, in de speelgoedwinkel. De punten breken bijna niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De punt breekt tijdens het slijpen en tekenen, als de kern van het potlood gebroken is. Dat is erg irritant. De kern van een potlood breekt als je deze laat vallen. Het devies is dus: Voorzichtig omgaan met de potloden.

Het is ook belangrijk om een scherpe puntenslijper te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De HEMA heeft 100 kleurpotloden in een emmertje voor 5 euro. Ik weet niet hoe het zit met het afbreken ervan en of ze weer goed te slijpen zijn, maar ja kinderen zijn altijd wel ruig met spelen en kleuren. Misschien zijn stiften beter om te gebruiken; 100 stiften voor 4 euro ook bij de HEMA. De reclame zegt ook dat de inkt van de stiften niet giftig is en de kleuren uitwasbaar zijn. Veel kleurplezier!
http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/kind/speelgoed%20-%20knutselen/100_potloden-%2815919088%29.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hema, goed betaalbaar en stevig spul!
De dikke stiften van de hema zijn overigens ook zeer goed! Drogen niet snel uit!