Wie heeft een idee voor het maken van een etalage voor een goed doel met pakkende tekst (schoolopdracht).

Het doel is dat het publiek dat voorbij komt geld gaat storten voor het goede doel. (fictief)

Toegevoegd na 15 minuten:
Hee mensen, niet zo flauw, het is niet voor mijzelf, maar ik iemand helpen die even geen inspiratie heeft en tegen wie ik zeg dat GV zo'n leuke site is met goeie ideeen, waar zijn de creatievelingen?

Toegevoegd na 17 minuten:
Etalage is 2 bij 3 meter.

1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje voor khepput, maar ik geloof niet dat etaleren haar vak is ?? Gewoon een schoolopdracht.

Het beste antwoord

Het hangt wel HEEL erg sterk af van het goede doel ; daar moet je je dus eerst in inleven. Wat spreekt jou het meest aan in dat doel, en hoe kun je dat verbeelden zodat het ook andere mensen aanspreekt ? Als het doel niet vastgesteld is, zoek dan een doel dat jou persoonlijk aanspreekt, in plaats van iets willekeurigs.

Bedenkt daarbij dat :
-positieve dingen beter en langer werken dan negatieve (gek genoeg leveren horrorbeelden als kinderen met hongerbuikjes en oorlogswonden minder geld op dan 'positieve' die laten zien wat er met het geld gedáán kan worden (gehandicapte kindertjes met krukjes en protheses, primitieve schooklasjes oid).
- er heel veel kracht ligt in contrast. Zo kun je je etalage bijvoorbeeld in tweeden delen en links de westerse situatie verbeelden en rechts die in en derdewereldland, een school bijvoorbeeld, of een ziekenhuiskamer, of een keuken of een gedekte tafel . Daar tussenin of daarboven heb je dan ruimte voor een slogan die het contrast kan weergeven.
- Minder is meer. Als je teveel spullen en dingen neerzet, kijken mensen over je doelstelling heen. Kijk hoe minimalistisch je kunt werken om de meeste kracht uit te stralen. Dat geldt ook voor de slogan ; hoe korter, hoe pakkender.

Zelfs een helemaal lege etalage kan met de juiste slogan een heel sterk beeld creëren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is beter te geven dan te ontvangen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Wat u kunt missen kunnen zij niet" en dan een foto van kinderen in Pakistan/rampgebied o.i.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Sterke zin om over na te denken ook
laat de etalage leeg, en zet er een bord bij: Zo ziet een school voor meisjes in Afghanistan eruit, zo wilt de taliban het... wilt u dat ook??
anneliez
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Heftig goed hoor!