transfer papier , kleding bedrukken, hulp?

Ik gebruik nu transfer papier vd Hema Maar na een paar keer wassen ziet het er erg slecht uit. Ik vind het leuk om dit soort dingen te maken op textiel (letters, namen of plaatjes) iemand tips of andere manieren om dit te doen..zelf!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

An sich kan het wel, het is zelfs een van de betere manieren, maar alleen als je het transferpapier bedrukt met een laserprinter. Dat is inkt die je er niet zo makkelijk uitwast en die niet zo uitloopt als van een inktjet.
Dat kun je eenvoudig testen met een gewone afdruk op normaal papier : leg maar eens een laserprinterafdruk en een inktjetafdruk naast elkaar en ga er met de plantenspuit over. Punt duidelijk.

Andere manieren om zelf leuke dingen op textiel te maken is met textielverf, en dan de soort die je eerst op folie moet aanbrengen, dan laten drogen en met strijkpapier ertussen op stof aanbrengen. Die kun je binnenstebuiten prima wassen en blijft op die manier echt een hele poos goed. Nooit echt levenslang, want dan moet je gaan zeefdrukken. En dat kan best een leuke hobby zijn, maar niet voor een keertje; daarvoor is het te duur en te arbeidsintensief voor een privepersoon.