http://www.creassie.nl/index.php?main_page=index&cPath=73

De oplossing is 1 klik bij je vandaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij hobby-boutique Monique is haakkatoen te bestellen, en ze verkoopt ook poppenogen. Of 2 euro voor 50 gram goedkoop is weet ik niet, maar het is in elk geval goede kwaliteit en daar heb je uiteindelijk meer aan!
http://www.hbmonique.nl/webwinkel/-c-30_961.html
http://www.hbmonique.nl/webwinkel/-c-787_880.html
Amadea
13 jaar geleden
Voor garen kun je waarschijnlijk beter naar de Wibra of de Zeeman.

Want garen is tegenwoordig inderdaad duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.heframeubelstoffeerderij.nl/webshop/garen-touw/garen/Barbour_nylon_garen.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goedkoop garen is er eigenlijk nergens meer ; dan moet je op een rommelmarkt of in een kringloopwinkel tegen een partijtje aanlopen.

Het meest geschikt (en absoluut veruit het meest goedkoop) is de gewone wat dikkere acryl van de Zeeman (Royaal) en de Wibra (Saskia) , goed te verwerken met haaknaald nummer 3 tot 4, en op verschillende tijden in het jaar in verschillende leuke kleuren verkrijgbaar. Zeeman heeft ook nog een iets dunnere variant (babygaren) en een leuke gekleurde (royaal melange). Allemaal uitstekend geschikt om mee te haken ; ik maak er eigenlijk 95 % mee van wat ik haak.

Acryl is goedkoop en kleurecht, en in tegenstelling tot katoen altijd betaalbaar. De meeste handwerk/hobbywinkels hebben ook wel katoen, maar dat is per meter zeker vier tot zes keer zo duur. Voor eenvoudige Amigurumi kun je prima met acryl uit de voeten.

Oogjes kun je uiteraard op Internet bestellen, maar door de verzendkosten loopt de prijs snel op. Als je geen ogen wilt haken of kraaltjes wilt gebruiken, kun je het beste in de lokale fourniturenzaak terecht ; welke dat is verschilt per plaats, dus namen noemen heeft weinig zin. Maar waar ze knopen en ritsen enzo verkopen, hebben ze in de regel ook oogjes voor 5 tot 35 cent per stuk, afhankelijk van het formaat. Ik gebruik meestal gewoon goedkope plak-oogjes en textiellijm, want veiligheidsoogjes zijn ERG duur.

De goedkoopste garenleverancier online is uiteindelijk toch de Hobbydoos gebleken. Zij verkopen Popular in veel verschillende kleuren (als aanvulling op de Zeeman-en Wibrawol) maar is wel ongeveer twee keer zo duur. (Kleinere bollen). Ook Bravo en Jasmin zijn relatief goedkope garenmerken, en vrij breed verkrijgbaar.

En vergeet ook vooral niet iedereen te vertellen dat je handwerkt; dan komen de zakken garen vanzelf naar je toe rollen, vaak met de leukste aparte wolletjes er tussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed verhaal Marleen, natuurlijk van de handwerk expert.
Alleen je laatste alinea klopt wat mij betreft niet. Niemand heeft nog garen.
En waar ik mee zit zijn kratten vol met garens in kleurtjes die niet zo leuk zijn.
Amigurumi is nieuw voor mij, maar daar kan ik wel weer wat restjes in kwijt. Leuk. Plus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Momopoyolo : oh, echt wel hoor ! Zo af en toe moet er weer eens een huis van een overleden oma leeggehaald worden, en tot op de dag van vandaag ontvang ik nog ergens tussen maandelijks en jaarlijks enkele knotten tot vuilniszakken vol (!!) met wol. Zolang mensen je maar weten te vinden. Kleurtjes die niet zo leuk zijn moet je gewoon verwerken samen met kleurtjes die WEL leuk zijn, dan krijg je best mooie projecten. Op het moment ben ik hier mee bezig, en hoewel de foto's in de link helaas niet de mijne zijn, zie je wat je zo ook met nogal saaie kleuren kunt doen.
De grijze en beige exemplaren zijn zowaar het mooist. http://picasaweb.google.com/Westa02/DragonRagnarokDieVerkorperungVonDerMadchenUndMir# Bij een wolgroothandel kun je trouwens ook goed dikke klossen (machine)wol en katoen krijgen, relatief voordelig per kilo, alleen gaan er nogal wat kilo's op een klos. Of kijk eens hier : katoen van 8 euro de kilo (omgerekend 40 cent per bolletje van 50 gram dus !), alleen zit er bijna tien kilo op een klos, dus moet je wel van grote voorraden houden ;-) http://www.bretex.nl/ Zit hier vlakbij, dus ik ga binnenkort eens kijken.... Meer wolschuren, eventueel bij jou in de buurt : http://www.cvanlangeveld.nl/breien_winkels.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, en garen is in Turkije etc. inderdaad spotgoedkoop, maar de vernzendkosten verpesten het hele plaatje al, en als je pech hebt en de douane komt er tussen, ben je nog eens een keer zo duur uit. Valt dus, helaas, in de praktijk vies tegen. (Anders deden we het allemaal zo ;-) )
Maar je kunt het allicht een keer proberen.