Hoe maak ik een goed uitgebalanceerde mobile.Is daar een berekening voor?

Ik wil graag een mobile maken van glas. Maar hoe zorg ik ervoor dat dat ding niet scheef komt te hangen door de verschillende gewichten van de stukjes glas. Ik wil het glas aan ijzerdraad bevestigen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Tijdens 't maken van de mobile schuif je het onderdeel waaraan weer andere zaken hangen, heen en weer totdat 't in evenwicht is. Zodra 't in evenwicht is: fixeren (lijm, solderen, ...). Zo hoef je niks uit te rekenen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

volgens mij met maar 1 natuurlundige formule: kracht=momentxgewicht. Ofwel; 10 gram op 10 cm hang in evenwicht met 20 gram op 5 cm, of 100 op 1 cm.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Middelbareschool statica, Moment = kracht maal arm...

zo reken je dat uit...