Vanaf welke leeftijd zou je dit kunnen doen? (zie extra uitleg)

De kinderen gingen eerst 1x hun voet overtrekken op gekleurd papier en daarna ging ze 4x hun handen overtrekken op gekleurd papier. Ik heb de kinderen geholpen met het overtrekken. Daarna gingen ze hun voet en de handen uitknippen. De handen gingen ze dan als een waaier aan elkaar vast maken en dat plakte ze op voet vast.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is heel leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is geen antwoord op mijn vraag!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, daar heb je gelijk in, daarom heten deze berichtjes 'reacties '.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ga dit knutsel werkje proberen met mijn broertje van drie,
ik zal je dan zeggen of kinderen van drie dit kunnen doen of niet ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben er juist klaar mee,
het is wel gelukt maar wel met veel hulp ..
de resultaat is heel mooi ;)

Antwoorden (8)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens.
Vanaf 4 of 5 jaar denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zelf te verzinnnen? 8/9 ofzo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk,dat ze dan toch wel 6 of 7 jaar moeten zijn.Het is trouwens een leuk idee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'n jaar of 4, of misschien moet je het zo stellen: kinderen die al een beetje (half jaartje?) kunnen knutselen.

Met het ene kind wordt namelijk vanaf 2 al gefreubeld, met het andere pas veel later of alleen op school. Het getoonde werkje vergt wel wat vaardigheden in elk geval

leuk ding!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk van het te verwachten resultaat en beschikbare tijd denk ik zo rond 5. Maar eigelijk maakt het ook niet zo heel veel uit als je niet het resultaat maar meer de bezigheid als uitgangspunt neemt. Het knippen is al een oefening bijvoorbeeld. Hoe jonger de leeftijd des te meer begeleing er nodig zal zijn in de vorm van voordoen en oefenen.
Neem je een kind van drie of een van zeven. Alleen kun je er wel drie of vier van 7 jaar hebben want die kunnen al veel zelf of elkaar helpen.
Heb je twee van drie jaar dan heb je je handen al aardig vol. Dus het kan ook wel met kinderen van drrie jaar maar dan zal het resultaat minder zijn en jo inspanning meer.
Verder moe tje gewoon lekke bezig zijn en lol hebben.
Trouwens een heel leuk idee en ook het resultaat was erg goed (hoe oud waren die dan)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3-4 jaar zou het wel moeten lukken (met hulp)
5 jaar kan het zonder hulp..
maar dat is niet hetzelfde voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb deze activiteit ook uitgevoerd op mijn stage.
Een kind kan het het beste alleen uitvoeren vanaf ongeveer 5 jaar.