Ik wil graag een schilderij borduren met mooie bloemen, ik heb alleen geen idee hoe je moet borduren?

En waar kan je een goede site vinden met patronen?
Zijn er ook sites waar dit niets kost?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (6)

Als je naar een handwerkwinkel gaat, ze zijn er nog wel hier en daar, dan kunnen ze je het borduren precies leren.

Wat misschien ook een leuk idee is: bel een verzorgingstehuis en vraag naar de vrijwilligersbegeleiding. Leg uit dat je wilt borduren. Er zijn nog vaak oude mensen die het heel goed kunnen. Of er zijn welfare medewerksters. Je zou misschien als vrijwilligster iets kunnen doen, nl aandacht geven, terwijl jij leert borduren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed idee! +
Als je nog nooit geborduurd hebt, begin dan met een borduurpakket.. dan heb je meteen de juiste kleuren garen.. die zijn meestal in kruissteek, die is makkelijk om mee te beginnen..

Toegevoegd na 9 minuten:
Gratis patronen: www.jessica-tromp.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begin met een proeflapje, want je zult eerst moeten leren borduren.
Doe hier inspiratie op:

http://www.jessica-tromp.nl/borduren_kruissteekpatronen_3.htm

Een site vol met gratis hele mooie borduurpatronen om te downloaden en dus te printen. Hier hoef ik niets aan toe te voegen.
http://hobby.blogo.nl/2005/10/28/gratis-borduurpatronen/

http://www.3d-kaartjes.nl/borduurpatronen.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een site waarbij je kunt leren borduren en waarbij je gratis eenvoudige patronen kunt downloaden is:
http://www.borduursite.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=80&Itemid=15
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Borduren is natuurlijk niet zo moeilijk, en in feite kun je het al leren van een kinder-borduurpakketje.
Maar als je het serieus op wilt pikken, is het ook nog wel eens leuk om je er iets meer in te verdiepen en serieus werk van de maken.

Zo ongeveer elke rommelmarkt of winkel met tweedehands boeken heeft vaak wel oude handwerkboeken en -encyclopedies liggen voor een prikje, waarin borduren altijd een van de belangrijkere onderwerpen is. Daar staan - uiteraard- de verschillende steken uitgelegd, technieken, marerialen en gereedschappen. En ook legio patronen om mee te beginnen.

Veel mooie oude patronen vind je ook in handwerkbladen die je vaak voor een paar cent op de kop kunt tikken.
Op Internet echter is tegenwoordig ook een heleboel voorhanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De site van Saskia geeft uitleg.

Toegevoegd na 2 minuten:
Even een tip, begin met een klein kinder borduurwerkje om te zien of je het echt leuk vindt.
Borduren is een dure hobby en het is zonde als je veel geld hebt uitgegeven voor iets wat nooit afgemaakt wordt.