Het gezelligste punt in Enschede is De oude markt, gezellige terrassen, druk en (meestal)een gezellige sfeer.
Verder ben ik niet echt fan van Enschede, maar ik denk als je niet uit de buurt komt, dat een kijkje in de Grolsch Veste wel heel erg leuk zal zijn... Veel plezier in Enschede
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Enschede is niet alleen de grootste winkelstad van het oosten van het land, maar ook de gezelligste en meest veelzijdige! In het winkelhart wisselen sfeervolle steegjes en moderne winkelcentra elkaar af. Ook op het grote Van Heekplein word je omringd door een keur aan winkels. Het aanbod is enorm, terwijl het centrum toch redelijk compact is. Ideaal dus voor een dagje shoppen! Met als afsluiting een terrasje op de gezellige Oude Markt of een uitgebreid diner in één van de vele restaurants. Op www.winkelhartenschede.nl is nog meer informatie te vinden over het Enschedese winkelaanbod.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Café SamSam is heel erg leuk om wat te eten en/of te drinken. Ze hebben daar een hele goede prijs-kwaliteit verhouding, bovendien hebben ze een "oké keurmerk" van de smaakpolitie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Samsam een goede prijs/kwaliteit verhouding ???? Dat heb je van internet ! Voor randstedelingen wellicht , maar het is één van de duurste zaken in Enschede als je gewoon een broodje en een bakkie wil.
Beetje alternatief publiek komt er voornamelijk. Wel gezellig trouwens.
Heel apart ik kom er vaak,het is er enorm leuk,ga er in ieder geval kijken bij de winkel allerlei

heel goedkoop en heel origineel,verder zie je meer duitsers dan nederlanders
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak ook gewoon een praatje op straat dan kun ook horen hoe gastvriendelijk zij zijn .
En lekker alles dicht bij elkaar .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier moet ik wel op reageren :) Ik woon in de buurt en studeer in Enschede. Ik heb er al heel vaak geshopt, terrasjes gepakt of geluncht.

Als je met de trein komt dan hoef je maar 1 (eerstvolgende) winkelstraat door en dan kom je al op de oude markt.
(als je met de auto komt, verdiep je dan even in P+R mogelijkheden! Dat scheelt je veel parkeerkosten. Mocht dat geen probleem zijn dan is het Van Heekplein de meest centrale parkeerplaats)

Goed.. de oude markt. Daar heb je heel veel terrasjes en het is heel gezellig om daar te zitten. Bij slecht weer is binnen zitten ook leuk daar, maar elk cafe is wel heel anders.
Wat heel leuk is is bij SamSam een afternoon tea doen. Je hoeft het niet te reserveren en je krijgt dan voor 8,25 p/p onbeperkt thee en verschillende high tea hapjes (2 sandwiches, plakje cake, muffin, nog zo'n broodje achtig ding, bon bons, slagroom..) Mocht je dus zin hebben in een zoete lunch of iets lekkers bij de thee dan is dat echt een aanrader voor een pauzetje.

Verder is het centrum vrij overzichtelijk vind ik. Je hebt er leuke winkels, grote V&D en Bijenkorf (Dat is op het Van Heekplein) en recht tegenover de Bijenkorf (tussen de ingang van de H&M en volgens mij Jeans Centre) kun je nog naar een overdekt gedeelte. Dat loopt wat rond en dat komt aan de rechterkant van het gebouw weer naar buiten. Dat moet je misschien wel even weten als je er nog nooit bent geweest. Ook bij de uitgang zijn nog winkels en wat vaste marktkraampjes.

Wat eerder genoemd is, is de winkel Allerlei. Die zit als je vanaf het van Heekplein de Blokker, Didi, Bakker Bart, Hema voorbij loopt, kruispunt rechtdoor en dan iets verder aan de linkerkant. Je moet er van houden hoor..
Verder is het centrum gewoon leuk, dagvullend en vanzelfsprekend haha denk ik.
Mocht je naar het FC Twente stadion willen.. pak dan de STOPtrein naar Enschede Drienerloo. Is maar 5 min en het station ligt pal naast het stadion. Trein gaat 4x in het uur (heen-en terug).

Op zaterdag is er markt en dan is het Van Heekplein behoorlijk vol en druk. Op andere dagen is het een groot leeg plein (wat ik persoonlijk prettiger shoppen vind).
Verder kan ik eigenlijk niks meer bedenken.. , maar als je nog iets wil weten of je vraag je af of die ene winkel er zit, of wáár die ene winkel zit.. dan kan ik dat vast wel uitleggen.
Hopelijk heb je lekker weer. Loop alle straten lekker door en veel plezier in Enschede :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Proefeet! Als dat weer in Enschede word gehouden mag je dat zeker niet missen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoewel ik heel blij ben dat ik er weg ben, is Enschede voor een keertje zeker een heel leuke stad.Het is een studentenstad, dus het uitgaansgebeuren is helemaal in orde. Daarnaast is het echt het winkelhart van de (wijde) regio, dus aan winkelaanbod heb je in Enschede niks te klagen ; gewoon alles maar dan ook echt alles is er te krijgen.

Toch is het een redelijk compact centrum dat zich voornamelijk rondom de Noorderhagen en Zuiderhagen afspeelt - allemaal op normale loopafstanden, met enkele kleine winkelcentra. Ook de markt - op dinsdag en zaterdag - mag er zijn. De Oude Markt - wat nu eigenlijk het hart van het uitaanscentrum is - rondom de kerk mag je zeker ook niet missen.

Maar je moet wel van druk houden. Want het is er gewoon ALTIJD druk, echt altijd, zeker op zaterdag.
Neem wel een rugzak met parkeergeld mee, want parkeren is in Enschede niet leuk meer met minimaal 2 euro per 50 minuten. Beter kun je bij de P+R aan de Zuiderval parkeren en de (gratis) bus naar de binnenstad nemen.