hoeveel kost parachute springen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met of zonder parachute?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede man,het heet PARACHUTESPRINGEN! Gaat henen en vereer LA Momma!

Het beste antwoord

kijk eens hier... http://www.paracentrumtexel.nl/prijzen/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Prijs voor Texel of Zeeland: 210 euro per persoon.

De prijs voor Teuge doordeweeks: 185 euro per persoon.
De prijs voor Apeldoorn (Teuge) weekend en feestdagen: 220 euro per persoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er aan of je al een brevet hebt (zal wel niet anders vroeg je het niet) of dat je nog nooit gesprongen hebt.
In het laatste geval hangt het er dan weer vanaf of je gewoon een tandemsprong (hangend onder de instructeur, dus niet zelf alleen met een parachute) wilt doen of dat je zelf wilt springen. Is dat laatste je bedoeling, dan zul je een cursus moeten nemen en die beginnen pas vanaf 700 Euro.
Prijzen kunnen uiteraard verschillen per "school"/vliegveld.

Je kunt het beste even googelen op verschillende kleine vliegveldjes of ze het daar aanbieden en hoe duur het daar is.
Voorbeelden van kleine vliegveldjes waar ze cursussen geven zijn o.a. het vliegveld op Texel en vliegveld Teuge (gelderland).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die minduim snap ik nu eens een keer niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, er schijnt hier een minstalker actief te zijn..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dat antwoord is niet helemaal correct. Ik heb een cursus para springen gedaan bij Teuge voor 350 euro.
Via van die kado pagina's kun je voordelig een sprong maken. Hier wat voorbeelden. succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is maar net wat je wilt. Grofweg heb je 2 soorten parachute springen; Static Line en Free Fall.

Static line: Je zit vast met een lint aan het vliegtuig. Als je springt, trekt dit lint je parachute uit je 'rugtas'. Dit duurt ongeveer 3 tot 5 seconden. Dit doe je met de moderne square (rechthoekige chute) of met de ouderwetse bol (de oude, ronde, militaire chute)
Cursus kost ongeveer tussen 300 en 500 euro.

Free Fall (AFF): Je zit 'los' in het vliegtuig. Je springt eruit, maakt een vrij lange vrije val en trekt dan zelf de parachute uit je 'rugtas'.
Losse sprong met instructeur: ongeveer €70,00
Cursus: ongeveer €1100,00

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Mijn ervaring: Ga eerst lekker de cursus Static Line doen. Geeft een goede kick en bereidt je goed voor op de vrije val!