Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik online gitaar leren spelen?

ik ben een absolute beginner, kan geen akkoorden of noten of tabs lezen. Ik kan het wel nadoen als ik het zie, dus wat zijn nou echte goede en simpele tutorials om simpele liedjes te leren spelen, voor de echte beginner. Het liefst in video dus. Ook, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben cq. het zo geleerd hebben? alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja bij een online gitarist

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Gebruik youtube. Er staan miljoenen filmpjes op van mensen die jou willen leren gitaarspelen.

Zoek op steekwoorden als "how to play" "guitar" en "beginner" en zo. Of gebruik zelfs de titel van een liedje erbij. Je zult naast onbruikbare tutorials ook veel bruikbare vinden!

En... nadoen is een goede manier inderdaad! Je hoeft echt geen noten of tabs te leren.

Succes ermee.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voorbeeld:

http://www.youtube.com/watch?v=Lcmb4RplClQ
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er zijn regelmatig gratis gitaarcursussen te downloaden van het Internet.
Verder zou ik in jouw geval eens kijken wat er op YouTube hierover te vinden is.
Denkelijk staan hier vast wel filmpjes op van gitaarspelers die hun ervaringen en kennis willen delen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je beter persoonlijke les kan nemen. Op internet staat wel veel infomatie en interresante tips.
Maar soms is dit onduidelijk.
Een leraar die jou persoonlijk les geeft speel in op joun kwaliteiten, en kan jou coachen.
je moet wel heel veel talent hebben als je jezelf via internet leert spelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze site is vooral bedoeld voor mensen die weinig tot niets van muziek weten, maar wel graag gitaar willen leren spelen.
Let op: ik gebruik tabulatuur ("gitaarschrift") en geen notenschrift, hoewel je op deze pagina's wel wat zult leren over noten en toonladders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding