Je hebt soort slag schroevendraaiers. Die sla je in de schroef en daardoor pakt hij weer en kun je hem weer losdraaien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom sla je die schroevendraaier ook letterlijk in de schroef!
Ik heb wel eens succes gehad door met een dremel een (nieuwe) sleuf in een schroef te slijpen en 'm er dan uit te draaien. Als de kop nog wel uitsteekt, kan je ook met een vijl (of dremel ofzoiets) 2 rechte kanten aan een schroef maken, dan kan je 'm met een tang los draaien.

Bij beide methodes is het zaak om eerst echt een goede sleuf of goede vlakjes te maken. Als je te snel met een schroevendraaier of tang gaat proberen of je al ver genoeg bent, verpest je de mooie rechte kantjes en dan blijf je bezig...!

Als je de twee op elkaar geschroefde objecten ten opzichte van elkaar kan draaien is dat natuurlijk het makkelijkste: draai je de ene los, dan heb je nog 1 object waar de schroef doorheen steekt. Dan kan je met een griptang ofzoiets de punt-kant van de schroef pakken en 'm eruit draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Een gleuf maken met een dremel werkt vaak heel goed! +
heel vaak helpt het om de schroef eerst iets vaster te draaien en daarna los.
Het sleufje voor vast draaien is meestal nog intact en kan je meer kracht zetten de schroef los te krijgen, hierdoor zit de schroef dan al los en kan je hem makkelijker los draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan ook nog een + van mij:)
Probeer de moer door te slijpen,
Andres door slasn en iets groterdraad tappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een vise grip te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien door er een centerpons op te zetten en de schroef door tikjes los te krijgen, waarna je er met een tang grip op kunt krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vijl met een driekant vijl eerst een beginnetje haaks op de oude sleuf en zaag met een ijzerzaag vanuit het V-tje een nieuwe sleuf.
Niet dieper zagen dan de oude want dan breekt de kop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als op die schroef bv .sleutel 13 past dan moet een oude versleten ringsleutel 12 met een hamer erop slaan .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leg er maar een in COCA COLA gedrenkte doek er een paar uur op en probleem is opgelost.
12 jaar geleden
Als er nog een klein stukje uitsteekt kan je vaak met een beetje moeite en een kniptang nog wel wat bereiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er een gaatje in boren en hem er met een linkse tap uitdraaien, werkt prima.
Zit er nog voldoende uitstekend materiaal op de kop klem dan een moordenaar (griptang) er zo vast mogelijk op en draai hem er rustig uit evt. onder verhitting als dat mogelijk is.
is er geen ruimte omheen en is de kop zo goed als weg, verwijs ik naar de eerste regel.