Tot hoeveel pk mag ik een rubber boot besturen zonder vaarbewijs (ga vanuit 3persoons boot)

Toegevoegd na 11 uur:
gaat er vooral om hoeveel pk want op internet staat nergens hoe snel iets gaat alleen hoeveel pk iets heeft

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Na 8 pk moer je een vaarbewijs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar haal je dat vandaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (1)

Het gaat niet om de PK's, maar hoe snel die boot kan varen.

Kan de combinatie boot met motor sneller dan 20 km per uur, dan heb je een vaarbewijs nodig. Als een boot langer dan 15 meter is (maar dat zal niet bij een driepersoons rubberboot) heb je ook een vaarbewijs nodig.