Weet iemand een leuke hobby die je kunt doen als je zelf niet heel veel kunt?

Ik ben namelijk erg moe en heb heel weinig energie om echt iets actiefs te gaan doen (is een medische reden voor).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Als je veel moe bent om welke reden is dat dan als ik vragen mag?
Ik zou zeggen ga eens een proefles tai Chi nemen. Die is een oosterse bewegingsleer die zorgt dat er aan je gezondheid gesleuteld wordt doordat jij zelf oefeningenm doet die je langzaam en zonder te forceren uitvoert. Het is daarnaast ook erg mooi om te zien. ik heb een filmpje van youtube dat laat zien hoe het eruit ziet. Er komt ook een ademhalingstechniek bij kijken. Hier krijg je energie van. onder andere, en das precies wat jij nodig hebt.

Verder minder piekeren en in het hier en nu blijven zoveel mogelijk door dingen met je handen te gaan doen... Bijvoorbeeld: leer een instrument te bespelen en al doe je dat tien keer een paar minuten per dag om mee te beginnen, of creatieve hobbies die je wat lijken. Je kunt ook een cursus bestellen in de vorm van een nieuwe hobby, bij LOI NTI NHA of studiegids.nl/ Een studie heb je 14 dagen op zicht dus tijd zat om te kijken of het wat voor je is.

bewegen krijg je energie van zeker in de buitenlucht als de zon schijnt. je kunt een vorm van bewegen zoeken zoals bijvoorbeeld tai chi, dat je buiten kunt uitoefenen.

Moet zeggen dat sinds ik dit aan heb gepakt bij mezelf mijn energieniveau drastisch is gestegen. Ik hoop dat het voor jou net zo fijn werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
psies?! gewoon DOEN! ben benieuwd :)

Andere antwoorden (12)

Ik heb een PS3 aangeschaft. Hier zijn leuke spellen te koop voor. Ook kun je er op internetten en tv kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja inderdaad, gelukkig heb ik wat aan de blu-ray optie gehad..
Schilderen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
luisterboeken luisteren, of als je wel iets met je handen kan doen, ga dan iets knutselen, met kralen, hout of schilderen noem maar op, is goed voor een mens om creatief bezig te zijn :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lezen, (leg)puzzelen, handwerken, knutselen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Houd je van iets creatiefs?
Misschien is mozaïeken of taarten bakken leuk. Dat kost alleen wel wat om in het begin gereedschap aan te schaffen, maar is wel echt superleuk (en taarten zijn nog lekker ook!)
Anders bijvoorbeeld tekenen of schilderen. Strips tekenen is ook wel heel leuk, maar daar moet je maar net de fantasie voor hebben. Veel mensen zeggen al bij voorbaat dat ze zoiets niet kunnen maar door te oefenen word je steeds beter.
Je kunt ook iets gaan sparen en daar dan wat leuks van maken. Zo maakte ik eerst hele leuke kaarten en schilderijen van theezakjes.
Kijk anders eens in de boekenwinkel of de bieb naar hobbyboeken. Zo ben ik zelf ook op het mozaïeken gekomen en ik vind het super!

Maar als je niet zo creatief bent misschien lezen of misschien zelf een boek schrijven (al moet je daar natuurlijk wel weer genoeg inspiratie voor hebben).
Of inderdaad een spelcomputer, al is de hele dag gamen natuurlijk ook niet alles (daar zullen velen het natuurlijk niet mee eens zijn).

Zelf zou ik voor mozaïeken gaan, omdat je het eigenlijk zo makkelijk of moeilijk, groot of klein kunt maken als je zelf wilt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
He hoi, Ik zie een meisjesstudent! Wat leuk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt! ik ben idd geen mannetjeshond:P
Men is nu bezig met die hippe oorbellen met een veer, kralen en bloem eraan. Vind je dat niet leuk om te maken? Het schijnt ook nog dat je dat perfect kan doorverkopen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Muziek maken! Neem een keyboard of gitaar en speel mee met liedjes die je leuk vindt. Eventueel een paar lessen nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Computeren is dan af te raden, dat is mentaal belastend, net als TV kijken.
Naar goede muziek luisteren, je ontspannen levert energie op.
Zo kun je dan overgaan om muziek maken (eerst meepingelen op een keyboard bijvoorbeeld.)
Gaandeweg lukt dat beter en geeft de gecombineerde rust en plezier je steeds meer energie terug.
Als je dan voldoende energie hebt, loop dan eens een rustige mooie route.
Een volgende stap zou een geschikt huisdier kunnen zijn, liefst een hond (je).
Het is bewezen dat die vrolijkheid brengen en levensverlengend werken.
Pak je leven terug maar bouw rustig op.
Eet goed en regelmatig.
Investeer in jezelf, je krijgt er je leven voor terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De laatste paar dagen erg last van mij knie gehad, dus niet de dingen gedaan die ik normaal deed. Ga vissen! Is echt wel leuk als je ook nog iets vangt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Puzzelen is een aanrader! Films kijken, muziek luisteren, breien (als u niet kunt, misschien leuk om te leren!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fotograferen is dan ook uitstekend te doen. In en om huis, misschien heb je een tuin en ook op straat of in een park in de buurt zijn veel mogelijkheden. Als je dan zin hebt kun je je foto's daarna leuk bewerken op de computer en evt een diaserie van maken.
Legpuzzels maken is ook een optie als bovenstaande toch te vermoeiend blijkt. Zelf maak ik graag cryptogrammen, doorlopers en logikwizpuzzels.
Veel sterkte en ik hoop dat hier op GV ideeen zijn die je aanspreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan ben je al op weg. Hoef je dat alvast niet meer te kopen.
Ik doe het zelf ook en krijg er steeds meer lol in..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Logikwis is idd leuk, maar als je van dat soort puzzels houdt zijn Japanse puzzels, mozaïek puzzels en zeeslagje ook echt een aanrader!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Hoi3, Helemaal mee eens! Zeker de Japanse puzzels, ik was ze vergeten. Heb ze wel vaak gedaan vroeger. Mozaiekpuzzels ken ik niet. En zeeslag moet je toch met z'n 2-en doen? Of bestaat er ook een soloversie?
Theezakjes verzamelen is een mooie, rustige hobby waarvoor je heus niet veel energie voor nodig hebt. De te verzamelen items zijn kleurrijk en wegen bijna niets (een grote volle kaft theezakjes kan je altijd dragen en neemt weinig plaats in). Ze zijn makkelijk te vinden, je vraagt ze aan vrienden en kennissen of zoekt op het internet waarop ze voor een prikje te koop zijn. Zelf klasseer ik ze per land, per merk en daarna zoals de kleurpotloden in een doos van wit tot en met goudkleurig.
Met vriendelijke groeten,
Michèle