waneer beginnen koolmezen aan hun nest te bouwen bij mij liggen er een 10 tal stokjes in en hoe lang duurt het vooraleer het nest af is?

er zijn 2 koolmezen die in mijn nestkast komen en soms met nestmateriaal dan vraag ik me af waneer dat ze beginnen met hun nest want na een paar stokjes er in te legen gaan ze weer weg en even later komen ze nog is eten maar dan werken ze er niet meer aan voor de rest van de dag

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
33.1K

Antwoorden (1)

De koolmees broedt tussen april en juli.
Het bouwen van het nest duurt ongeveer een week. Daarna leggen ze ongeveer 1 ei per dag. Dit loopt op tot zo'n 8 à 10 eieren en dus evenveel dagen. Vervolgens duurt het uitbroeden van de eieren een week of twee en blijven de jongen daarna nog ongeveer drie weken in het nest voordat ze uitvliegen. Bijzondere vogels die Koolmezen....