Hoe kan ik zelf fotokaarten maken om te verkopen?

Eerst moet je natuurlijk foto's hebben en die op de computer zetten. Maar daarna? Welk programma heb je er voor nodig om de foto's te bewerken, bijvoorbeeld sepia instellen of een tekst op de foto's zetten ofzo? En waar kan ik ze dan afdrukken? Kan ik dan de foto's met tekst en al (verder bewerkt) naar bijvoorbeeld de Kruidvat sturen?
Tips altijd welkom!
Graag zelfs!
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Je kunt foto's altijd online bewerken. Ikzelf gebruik www.aviary.com en www.fotoaanpassen.nl
Daarna kun je de bewerkte foto's gewoon weer op je computer opslaan. Je hebt ze opgeslagen dus je kunt ze gewoon naar Kruidvat sturen! Het is en blijft een foto...
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn verschillende sites, waar je je foto naar toe kan sturen om er meteen een kaart van te laten maken.

Het hele proces van foto uploaden, je kaart versieren en van tekst toevoegen werkt op een heel eenvoudige manier. Alles wat je doet kun je ook weer ongedaan maken zodat je naar hartenlust kunt uitproberen wat jij het mooiste vindt.

Ik weet niet wat jij je voorstelt met verkopen.
Commercieel?
Er is al een enorm aanbod van hele goede fotografen die precies weten hoe ze met goede fotobewerkingsprogramma's als PhotoShop het juiste effect kunnen krijgen.

Maar inderdaad, als je een foto bewerkt met een tekst kun je die zo laten afdrukken. Kijk maar naar mijn avatar.

De kwaliteit van Kruidvat is niet optimaal, nogal wisselend.

http://www.kaartje2go.nl/aanbieding/fotokaarten.html?gclid=COum8vXapacCFckq3godvQvgAg

http://www.fotokaarten.nl/campagne.php?code=FKM&page=index.html

http://www.fotokaarten.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn verschillende gratis fotobewerkingsprogramma's die je kunt gebruiken zoals Gimp en Photofiltre. Beide kun je via Google vinden en downloaden. Daarna kun je kijken hoe je kleurenfoto's om zet naar zwart wit of sepia. Meestal zit die functie onder de optie "filter" . Teksten in de foto zetten kan bij allebei de programma's door op het icoon in de bovenbalk met de T te drukken. Even in het menu wat verschijnt het lettertype uitzoeken, de tekst maken, op OK drukken en dan op de goede plaats op de foto slepen en de maat aanpassen door het tekstvenstertje op de foto te vergroten met de linker muisknop. Daarna opslaan. Kwestie van uitproberen en oefenen. De bewerkte foto's kun je op een stickje opslaan en er zo mee naar de Hema, Dixons lopen of digitaal via een fotoservice opsturen.
Succes.