Wat kan je naast kleding voor leuke dingen maken met breien, haken of andere handwerktechnieken?

Het lijkt me leuk eens iets als breien, haken of ander handwerken te doen, maar dan wil ik er ook iets leuks aan overhouden.
Ik weet dat je allerlei kleding kan maken, maar dat soort kleding draag ik toch niet, dus ik ben op zoek naar iets anders leuks.
Hoesjes voor dingen zou ik ook niet gebruiken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.2K

Antwoorden (17)

Nou je kan allerlei bloemmetjes of figuurtjes breien en dat op een basic shirt naaien zodat je je shirt oppimpt? Bijv op je schouders dat is nu helemaal in!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de vriendin van een collega van me maakt poppen (monsters) iedereen is er weg van!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tasjes, sjaaltjes, tasje voor mobiel kijk eens bij drops design daar staan naast kleding ook leuke accessoires veel haak en brei plezier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn oma heeft een gebreid schilderij, misschien is dat een leuk idee want je dan dan maken wat je wil...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gehaakte rozetjes zijn dé modetrend nu.
Als oorbellen zie je ze in allerlei kleuren.
Als onderzetters voor op tafel,aan elkaar genaaid als tas enzovoorts..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke knuffels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt bijvoorbeeld hele leuke gordijntjes haken, pannenlappen, kinderknuffels, babykleertjes, tassen van plastic of katoen zijn ook erg in.

Succes met het haken!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van staalwol een harnas makenm:-) maar dan moet je wel heel goed zijn..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat haken betreft: kleine knuffeltjes zijn erg populair, amigurumi. Het leuke daarvan is, dat je ze vrij snel klaar hebt en dat je ze als sleutelhanger of zo kunt gebruiken, ook leuk als cadeautjes. Er zijn allerlei boekjes van te koop, maar ook op internet zijn patronen te vinden.
En zpagetti haken schijnt ook erg leuk te zijn, maar dat heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kussenhoesjes kun je zowel breien als haken. Met een achterkant van stof blijven ze mooi in model.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe weinig anders dan haken en breien, maar kleding, eerlijk is eerlijk, daar begin ik niet meer aan.
Het enige dat ik nog aan kleding maak zijn accessoires (mutsen, handschoenen, sokken, dat werk)

Erg leuk om te haken zijn plaids en kussens, en als je van kantwerk houdt : kraagjes en onderzettertjes. Tassen zijn een belangrijk onderdeel van het handwerkgebeuren, en ook mijn shagbuidel , zadelhoesje en jasbeschermers zijn gehaakt.

Een ander groot onderdeel zijn knuffels. Altijd leuk om te maken, en altijd leuk om weg te geven. Niet alleen kleine kinderen vinden ze leuk trouwens ; er zijn erg veel knuffels geschikt als decoratie voor 'grote mensen'.

En op Ravelry, het Walhalla voor elke handwerkster, zijn zo veel leuke voorbeelden te zien waar je zelf wellicht nooit aan had gedacht, dat alleen het kijken en inspiratie opdoen al leuk is. Zo zijn er mensen die kerstballen haken, of kamerplanten, maar ook een club die zich bezighoudt met het breien en haken van maandverband en tampons (!). Het gekste ding dat ik ben tegengekomen zijn denk ik de gehaakte borstprothese.

Er is altijd wel iets leuks te maken, van een grote stapel wol of een klein restje. Ook leuk is het uitproberen van nieuwe technieken zoals schaduwbreien, dubbelbreien, twee sokken tegelijk breien op een rondbreinaald, amigurumi, (kleine beestjes haken en breien), de mogelijkheden zijn teveel om op te noemen. Snuffel gewoon eens een uurtje rond; je weet niet wat je ziet. En voor je het weet ben je helemaal verslaafd.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
great! veel ideeen!!! +1.
(ik ga zelf ook wat doen met je tip!) :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaafste wat ik gezien heb tot nu toe , was in het textielmuseum in Tilburg. Gebreide organen (hart, lever, e.d.) .Er schijnen ook gebreide geraamtes te zijn. Ik zag daar in Tilburg een gebreide aanrecht met gebreide kranen. Ik vind dat geweldig.
Hier kun je waarschijnlijk wel genoeg inspiratie opdoen!!
;-)
http://www.garnstudio.com/lang/nl/kategori_oversikt.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ook nog kan:
Tassen maken.
Allerlei soorten en modellen.
Te haken of te breien van allerlei soorten garen en touw en videotape en raffia, maar ook van plastic garen, wat je maakt van gebruikte plastic tasjes.

Toegevoegd na 6 minuten:
http://riccreaties.marktplaza.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je al eens geprobeerd te haken met kadolint, momo ?
Dat krullint dat ze op kadootjes doen ? Dat is heel goedkoop en sterk materiaal, en ik heb er zelf indertijd heel veel voornamelijk tassen van gemaakt. je krijgt er wel wat eelt van op je vingers, maar het materiaal is fantastisch, en zo sterk dat je het eigenlijk niet hoeft te voeren. Ik moet de rollen trouwens weer eens uit de kast halen , want mijn knijperbak is na 6 jaar buiten hangen uiteindelijk toch gesneuveld.
Als je hip wilt zijn dan ga je
***wild-breien***
Dé sensatie van helemaal NU!!!

Je breit een lap oud en dan maak he die buiten ergens omheen.
Sokken voor een lantaarnpaal, een onderbroekie voor een standbeeld, hoe gekker hoe beter.

En als je dan door je dorp of stad fietst, weet jij wie dat heeft opgefleurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat denk je van het maken van een wandkleed ,je kan veel kleuren verwerken , alle mogelijke steken gebruiken ,en als motief kun je abstracte figuren maken maar ook kun je er een levensverhaal in verwerken (zoals geborduurde merklappen ).
Veel plezier ermee.
13 jaar geleden
heb je weleens gehoord van amigurumi? dat zijn van die knuffeltjes die je kunt haken. Of breien. Die maak ik ook. Ik heb zo een paar draakjes aan mijn schooltas hangen, aan mijn handtas hangt een gehaakt broodje, in mijn bed liggen 2 gehaakte miereneters, of maak haarspeldjes met gehaakte bloemen erop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op mijn website! Daar staan allerlei tips op om te naaien met de naaimachine. http://www.vlijtigonline.nl