Flip
Een Flip herken je vooral aan zijn inzet: de meeste schaatsers bereiden Flip voor door voorwaarts te glijden op de linkerschaats met het rechterbeen naar voor, waarna ze zich omdraaien om achterwaarts op de binnenkant van de linkerschaats te glijden. Het rechterbeen is tijdens het omdraaien naar achteren gebracht, zodat de uitvoerder met de punt van zijn rechterschaats het ijs in kan prikken.

Lutz
In staat zijn om de inzet van een sprong te herkennen komt misschien het beste van pas bij de Lutz, omdat het erg veel op Flip lijkt. Zoals bij Flip gebruik je de punt van je rechterschaats om af te springen.
Het verschil is dat bij de Lutz je achterwaarts op de buitenkant van je schaats staat, voordat je inprikt. Dit kleine verschil in het plaatsen van je gewicht, maakt deze sprong veel moeilijker.

Lees verder in de bron