Hoe vind ik een leuke hobby voor iemand na een hersenbloeding?

60 jaar, hersenbloeding en dus niet meer zo mobiel, veel aan huis gebonden, voorkeur voor tuinen en films, enige idee? Lastig om een nieuw hobby te verzinnen voor iemand?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Jammer dat je de beperkingen niet noemt van de persoon, die zijn erg divers bij een hersenbloeding.

Voor tuinieren zijn er goede mogelijkheden, ook als je een beperking hebt.
Zie onderstaande links
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

-Plantjes kweken, buiten of in de vensterbank.
-Plaatjes van het een of ander sparen en inplakken, bv. vliegtuigen, filmsterren, katten.
-Afspeellijsten op YouTube maken van de door hem/haar geliefde muziek.
-Puzzelen of schaken.
-Vissen.
-Breien, borduren.
-Tekenen.
-e-mailen (meld je aan bij een correspondentieclub op internet).
-Op prikborden van fora posten of er lid van worden en meebabbelen.
-Iets gaan verzamelen bv schelpen, stenen, speelgoedautootjes, stenen beeldjes.
13 jaar geleden
Het is wat lastig inschatten omdat ik niet de beperking ken. Is er sprake van krachtsvermindering of echt verlamming. De fijne motoriek is bij krachtsvermindering vaak weg en de kunst is dan iets te vinden waarmee iemand verder kan. 60 jaar is erg jong voor een CVA en de kunst is om iets te vinden die de activitiet positief prikkelt en waarbij een binnen en buitenleven is en vooral onder de mensen zijn. In fotografie kan iemand veel plezier beleven en daarna met wat eenvoudige software proberen om foto's te manipuleren. Iets met beide handen doen betrekt de aangedane zijde ook weer bij de dagelijkse gebeurtenis. Wat voor bevlogenheden had hij voordat hij de CVA kreeg en waar toen geen tijd voor werd genomen. Hopelijk vinden jullie iets waarin weer zingeving kan worden gevonden.
Courage en plezier.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zie als "tag" bejaarde staan. Voor mij is een 60 jaige niet bejaard want dan zou ik het ook bijna zijn. Stop iemand dan ook niet in dit vakje want dat kan beperkend werken in het vinden van ideeën.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Luisterboeken beluisteren.