Ik weet nog een leuke hier in den haag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet deze vraag ook eens onder het hoofdstukje Electronica onder de camera. Ben je op Twitter actief, gooi daar de vraag eens op. Is er een Centrum voor de Kunsten bij je in de buurt (CVK) Die leren je omgaan met een fototoestel, compositie en techniek en later ook met fotobewerkingsprogramma's. Hele eenvoudige kun je al via internet vrij en voor nop downloaden zoals Photofiltre. (Googelen en downloaden evt met taalaanpassing) Handig bij retoucheren, rode ogen, kleuraanpassing, bijsnijden, kantelen om horizon recht te leggen.
Succes met het vinden van een mooie inspirerende leerplek voor deze leuke hobby.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo Lillian,

Er is een enorme vraag naar goede fotoworkshops én een enorm aanbod. Jaren terug heb ik er enkele gevolgd om de workflow in RAW goed onder de knie te krijgen. Ik vond de door mij gevolgde workshops echter allerminst bevredigend. Of het praktijkgedeelte, of de theorie met nabewerking op de computer was erg goed. Dat terwijl dit heel sterk met elkaar samenhangt en het één niet zonder het ander kan. Het is prettiger om meteen het verband te zien.
Enfin, ik ben zelf aan de slag gegaan om deze combinatie op een leuke manier aan te bieden. Praktijkgedeelte in een boot in de Biesbosch, direct gevolgd door het nabewerken van de foto's op de computer. Met kleine groepjes van hooguit 4 mensen, zodat de kennisoverdracht direct op het niveau van de deelnemers kan worden afgestemd.
Ik wil niet spammen, maar dit is te leuk om niet te melden n.a.v. jouw vraag. Helaas niet direct in de buurt, maar het is de rit denk meer dan waard.
Hier vind je het complete aanbod: http://www.fotosloep.nl/
In april starten we ..
Ondertussen staat hier een schat een technische kennis:
http://www.fotosloep.nl/fotografie-techniek/techniek-overzicht.html

Succes met het vergaren van je fotografische vaardigheden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf diverse cursussen/workshops gevolgd bij Studio Beer (FotoYvon)
http://www.fotoyvon.nl/pages/cursussen.php