Dat heeft vooral te maken met de BPM. Extra belasting, die we in Nederland moeten betalen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat er in Nederland een extra belasting, de BVB op zit.
Altijd prettig binnen de Europese Unie meegaan met alles wat geld oplevert en niet meegaan met alles wat geld kost. (Tenminste die indruk krijg ik)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb even bekeken wat het verschil was.

De nettoprijs van een standaard Z4 zonder bpm en belasting is in Nederland 31.272 euro.

De nettoprijs van een standaard Z4 zonder bpm en belasting is in Duitsland 30.588.

Dat is een verschil van 684 euro. En dat is te verklaren omdat de Duitse economie iets verschilt van het Nederlandse. Net zoals dat in Oekraïne alles goedkoper is als in Polen. Maar ja, dat verschil van 684 euro is dus verwaarloosbaar op een bedrag van 31.272. Ongeveer 2 procent prijsverschil.

Maar dan, de consumentenprijs van diezelfde auto in Nederland: 50.440 euro, in Duitsland 36.400 euro.

Op alle luxeartikelen wordt 19% btw gerekend. Alleen in Nederland komt er nog eens BPM (Belasting op Personenauto's en Motorrijwielen) bij op. En daar zit het grote verschil, want de BPM kost bij deze auto 13.225 euro. Hier zit het verschil, de BPM die in Nederland wel bestaat maar in Duitsland niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat deze rappe automobielen nog steeds door sommige politieke partijen (en ten onrechte), worden gezien als de oorzaak van onze milieuproblematiek. De èchte vervuilers worden in hun denkwijze maar even vergeten....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat in nederland meer belasting moet betalen dan in duitsland