Welke lijm kan ik het beste gebruiken als ik zelf een etagère wil maken?

Ik heb nog een hoop oud serviesgoed staan en wil wat kopjes en borden aan elkaar plakken om etagères te maken voor een high-tea feestje. Welke lijm kan ik het beste gebruiken om te zorgen dat de borden en kopjes goed aan elkaar blijven plakken?

Toegevoegd na 2 uur:
Terug uit elkaar kunnen halen is eigenlijk wel een goed idee, waar moet ik anders al die 'prachtige' creaties laten tussen al die wilde high-tea-parties door?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Als je het vaatwasbestendig wilt laten zijn: Epoxylijm, dan meng je 2 componenten en zit het echt muurvast. Wil je het nog weer uit elkaar kunnen halen zou ik een lijmpistool proberen, dan zit het wel vast maar niet muurvast
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijmpistool ; gemáákt voor dit soort (tijdelijke) projectjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nu een experimenteerstuk gemaakt met doorzichtige montagekit, volgende poging is inderdaad het lijmpistool.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We zijn benieuwd naar het resultaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ow ander leuk idee, ik kreeg eens zo'n ontbijtsetje (groot bord, omgekeerd kommetje erop, klein bord erop, kopje erop en schoteltje erop) met bloemen erom in oase voor mijn verjaardag. Stond er leuk.

Andere antwoorden (1)

gebruik vislijm, dit is een natuurlijk product en is altijd met water weer ongedaan te maken Vislijm is verkrijgbar bij o.a. de Labshop in Twello en wordt vooral gebruikt bij restauratie's