Graag wil ik een sjaal breien, maar het patroon is voor mij een beetje ingewikkeld... HELP!!

''Wordt gebreid met 2 draden Eskimo.
Zet 11 st op met nld 15 mm en 1 draad naturel en 1 draad pastelroze. Brei 2 nld recht en ga verder in PATROON en STREPEN – zie boven. Brei na de strepen 2 nld recht met 1 draad blauw/paars mix en 1 draad donkerbruin en kant losjes af.''
Moet je dit breien gewoon zoals anders, maar dan met twee draden?
Wat moet ik verstaan onder verder gaan in PATROON EN STREPEN?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dat kun je zien op het patroon dat bij de sjaal geleverd is. Vermoedelijk maak je strepen van verschillende kleuren, in een steekpatroon dat past bij een sjaal (meestal OF een boordsteek (xr xav) OF gewoon in ribbels (alle naalden recht).

Je breit steeds met een dubbele draad, maar welke twee draden / kleuren dat wisselt per streep.
Je breit dus eerst met een roze en een naturelkleurige bol (tegelijk) een naald heen en een naald terug recht.
Dan begint het patroon pas. Elke streep een andere combinatie van 2 kleuren die je uit het patroon of de foto moet kunnen halen, of gewoon naar eigen inzicht natuurlijk.

Na de laatste streep brei je met een blauw/paarse en een bruine draad nog twee naalden recht en kant je de sjaal af. En natuurlijk alle spaghetti aan de zijkanten.

Kom je er niet uit, dan brei je lekker de hele sjaal in ribbels met een dubbele draad en pakt steeds twee nieuwe kleurtjes. Dan doe je het vermoedelijk vrijwel precies goed.

Maar, kanonne hee, 11 steken op naalden 15 ;dat zijn kachelpijpen !