Waar kan ik een goedkope laserpen kopen? Ik kan de verkooppunten niet vinden.

Toegevoegd na 42 seconden:
Niet via het internet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.5K

Het beste antwoord

Een laser is te koop bij Action winkels. Zij verkopen apparaatjes voor de doe het zelver en met dit ding kan je rechte en waterpas-correcte lijnen maken.1 apparaatje kost tussen c.a. 1,75 en 2,40 Euro. Demonteer bij deze de laser ( klein rond messing buisje, c.a. 1 cm lang en diameter van c.a. 8 mm) . In het 2,40 Euro model zitten 2 lasers!
Sluit deze aan op 2 penlights en een schakelaartje en klaar is "Kees" . Als je het voorzet lensje weg haalt dan geeft de laser geen streep meer maar een gewone punt.
Kleur is rood. Let wel op de aansluitingen, rood is de plus.
Ik gebruik ze al meer dan een jaar en met succes. Lasers zelf zijn ongevaarlijk ( =< 5mWatt ) maar het is veiliger er niet rechtstreeks in te kijken zonder bescherming, zoals een zonnebril of een laskap. Als je handig bent kan je het geheel netjes in een lege, dikke, pen inbouwen.
Geheel nieuwe laserpennen kosten meestal vanaf 15-20 Euro.
Ikzelf gebruik ze voor communicatie over c.a. 1Km omdat de laser gemakkelijk met een digitale uitgang aan te sturen is, en er is bijna geen andere manier om met zo weinig vermogen een data-stroom van meerdere killo-bits per sec. te versturen. Ontvangst is ook goedkoop en zuinig. Voor mijn toepassing ideaal. ( data-logger info naar de centrale sturen, terwijl de data logger print op zonne cellen energie loopt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zorg dat de spanning die aan de laser aangeboden wordt niet de 1,5 volt overstijgt daar anders de laser de geest geeft. De laser blijft werken zolang de spanning tenminste boven de 1 Volt is.
Suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hier bijvoorbeeld. Gratis verzending vanuit Hong Kong.

http://www.dealextreme.com/products.dx/category.910~page.1~pagesize.52~pagesort.relevence
13 jaar geleden
Uit china duurt idd lang.
Op www.uwgadget.nl/?page=catalog&view=product&product_id=29
Zou je t de volgende dag hebben. Het is nog een nederlands bedrijf. Ook gratis verzending.