mag men zonder vergunning garnaal kruien langs de Nederlandse stranden ?

Ik bedoel dus tot uw middel in het water een klein net voortslepend .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Voor eigen gebruik mag dat wel volgens mij. Op onderstaande link wordt een net aangeboden waarbij dat ook vermeld staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

voor eigen gebruik mag het volgens mij altijd. hier op terschelling gebeurt het in de zomer heel veel, langs het hele strand, van kinderen met kleine netjes tot vissers met ene sleepnetje lopend achter zich aan. daar krijg je nooit een boete voor. zo'n groot strand! zoveel garnalen!
anders wordt het als je de garnalen gaat verkopen, dan heb je een visvergunning nodig, sowieso.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou niet weten waarom niet. Er zijn ook mensen die mosselen zoeken. Ik zie mensen zelf ook garnalen vissen. De foto is bij castricum genomen.