Engelse strikvraag: how do you call a male ladybird?

gezien bij brainiac en nog geen antwoordt. nou? ik sta open voor suggesties ^.^

ladybird = engels voor lieveheersbeestje

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je vraag klopt niet helemaal, het engelse woord voor lieveheersbeestje is ladyBUG. Verder, als antwoord op je vraag zou ik zeggen dat deze soortnaam geen geslacht aangeeft, dus dat je zowel een mannetje als een vrouwtje een ladybug kan noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Gewoon ladybird?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou dan eigenlijk een gentlemanbird moeten zijn, eigenlijk wel gek als je erover nadenkt, het dier is dus geen vogel (maar een insect) en hoef ook niet persé vrouwelijk te zijn.

Toegevoegd op 29-04-2009 04:04:09
Bij nader inzien 'how do you call' betekent natuurlijk 'hoe roep je' dus het antwoord moet dan zijn met je mond of iets in die geest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Call" heeft meerdere betekenissen in het engels. 'How do you call' betekend gewoon: 'hoe noem je'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed roepi-roepi, daar heb je gelijk in, maar als ik zou vragen in het Engels "hoe noem je..." dan zou ik het woord what moeten gebruiken, dus "what do you call...", want "how do you call..." betekent wel letterlijk "hoe noem je..." maar is niet hetzelfde. Als ik vraag: "How do you call a person from the Netherlands?" dan kan het antwoord zijn: "by telephone". Als ik vraag "What do you call a person from the Netherlands?" dan kan het antwoord zijn "Dutch".
Nee, en dat hoeft ook niet. Er zijn nu eenmaal geen synoniemen voor bepaalde woorden. Meestal zijn dergelijke woorden 'vanzelfsprekend' mannelijk, nu is het eens omgekeerd. Lekker laten zo: ik denk ook niet dat je een lieveheersbeestje gaat omkeren om het geslacht te bekijken, toch?
Ik hoor David Attenborough al: 'Of the ladybirds, the male is always ...' et cetera.

Toegevoegd op 29-04-2009 07:06:08
Ha, ja, ik heb nog nooit een lieveheerstbeestje geroepen! Heeft ie wel oren? Hahaha!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mr. Ladybird
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Muatigora;

Laten we het maar gewoon op ladybird, desnoods male ladybird houden. Wij spreken toch ook niet van lievedamesbeestje bij een vrouwelijk lieveheersbeestje?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het lieveheersbeestje een telefoon heeft en ju kunt tot tien tellen, dan lijkt het me niet zo moeilijk :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet, want een lieveheersbeestje heeft geen telefoon ^^