Zouden gebruikers met meer dan 500 punten per week erbij moeten worden afgesloten van GV?

GV heeft toch een verantwoording indien we kijken naar mensen die zich te weinig kunnen beheersen?

Andere optie is om mensen per mail te waarschuwen.
Na meer dan 250 per week, meer dan 350 per week en na meer dan 500 per week. Om uiteindelijk 1 week geen vragen of antwoorden te kunnen geven.

TOEVOEGING:
Het gaat niet om veel scoren door goede antwoorden, dat % is bij iedereen gemiddeld. Het gaat om de hoeveelheid vragen die beantwoorden en de tijd die besteed wordt.
Kijk maar eens bij de top scoorders en hoeveel van 800 punten per week allemaal 10+ antwoorden waren.
Ook al zou het 50% zijn dan heb je nog:
300 + 50 = 350 antwoorden gegeven. Een beetje te veel van het goede?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (9)

het is niet aan gv op zich te bemoeien met het afkicken van de veel punters, ik zit echt maar een uurtje per dag net iets langer dan een week erop. misschien krijgen ze wel veel je heb het beste antwoord gegeven punten, dat is +10.

nee leven en laten leven
x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het geen goed idee om een puntenmaximum in te stellen. Die persoon die zoveel scoort kan toch ook heel zinnige antwoorden hebben en het zou toch jammer zijn als het beste antwoord op een vraag verloren gaat omdat deze persoon net aan zijn maximum zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind wel dat er in mijn ogen veel mensen zijn die op iedere vraag een antwoord geven, zonder dat het echt een waardevol antwoord is. Aan de andere kant is het ook zo dat er veel vragen worden gesteld die een discussie teweeg kunnen brengen, en waar dus ook iedereen gewoon een antwoord bij neer kan zetten. Als GV d.m.v. zulk soort vragen als een soort "chatbox" wordt gebruikt kan je moeilijk een maximum gaan instellen van het aantal punten (en dus antwoorden).

Voor de rest vind ik het de eigen verantwoordlijkheid van de GV-ers om te bepalen hoeveel tijd ze (willen) besteden aan GV (en aan internet).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het met je eens dat er bij sommige mensen veel punten bij komen. Ik neem aan dat dit door de moderators van GV wel in de gaten wordt gehouden. Ik heb ook m'n bedenkingen bij de groei en de hoeveelheid tijd die mensen hier aan besteden. Laten we voor het gemak aannemen dat de gemiddelde persoon die GV bezoekt ook een baan heeft, dan is het bijna onmogelijk om over een hele week 800 (dus een dikke 100 antwoorden per dag) te geven.

Let wel, het percentage 'beste antwoorden' (goede antwoorden geef je op toetsen) is bij bijvoorbeeld XiniX wel bedroevend laag: 9%, terwijl volgens mij het gemiddelde ongeveer op 15%-20% zit.

Daarentegen zie ik niet in, waarom mensen die actief zijn (actief houdt in verandering op de site, dus betere spidering) zouden moeten worden 'verwijderd'. Een maximum zou niet gek zijn, maar dan wel relatief aan het aantal beste antwoorden. Met andere woorden als je niet gemiddeld minimaal 12% of 15% beste antwoorden op je naam hebt, ben je misschien iets te veel aan het 'reaguurders' niveau aan het antwoorden. Dan gewoon antwoorden niet toestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat als goeievraag.nl een dagbesteding aan het worden is je zowieso bij jezelf moet gaan afvragen of je niet verkeerd bezig bent.
Immers 500 plus antwoorden per week geeft dan wel blijk van een enorme algemene kennis dioe praktisch onwerkelijk is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel punten halen is niet moelijk, gewoon op ELKE vraag antwoorden. Al weet je er niks van. Als je daar tijd voor hebt en zin in hebt, ga je goddelijke gang zou ik denken.

Het meten van de kwaliteit kan heel goed door 'het beste antwoord' over het algemeen.

Dat er valsspelers zijn met meer identiteiten die zichzelf steeds het beste vinden, dat zie ik ook wel, maar och, laat ze toch. Als ze dat leuk vinden dan gaan ze hun gang maar. Ze zitten mij niet in de weg. En ze zijn van de straat:)

ECHTE en GOEDE antwoorden laten zich niet meten, dat weet ik allang en dat laat zich OOK op deze site erg goed zien. Je ziet:
GoeieAntwoorders, soms met veel punten en soms met weinig punten.
OnzinPraters en puntenjagers, soms met veel punten en soms nog maar net bezig.

Het zal allemaal wel.

Wat ik leuk vind en waardevol vindt, is:
- zien welke vragen er leven
- andere antwoorden daarop lezen, heel waardevol!
- soms zelf wat toevoegen

Ik geef toe, niets menselijks is mij vreemd, als mijn antwoorden goed worden gevonden (best of duimpje) dan sterkt me dat wel. Maar het is niet WAAROM ik dit wil.
dat is het bovenstaande 3puntenlijstje:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het daar mee eens... Als je meer dan 500 punten haalt dan moet GV die deelnemer beschermen tegen zichzelf en diskwalificeren en permanent wissen... Heel goed idee...

Toegevoegd op 11-05-2009 13:16:18
Misschien is het een idee dan om de aantallen aan te passen, in het begin krijg je heel veel antwoorden om te geven en bij 500 en meer punten moet je bijna onmogelijk maken...

Als iemand boven het maaiveld uitkomt, dan moeten we die neerknallen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
**LOL** `+1 roerend mee eens! scrambled eggs? :))
Hoe kun je voor een ander bepalen of het teveel van het goede is?
En hoezo in bescherming nemen, wat zit je dwars?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
socrates-story again...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
huh?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oke..... onzin
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp de bemoeienis, het betuttelen niet.
Nee, iedereen bepaalt zelf hoeveel tijd hij/zij op GV doorbrengt. Je gaat toch ook niet naar je buren om te zeggen dat ze niet de hele dag TV mogen kijken?