Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hebben bllinde mensen meer -minder of evenveel kans op een depressie?En mensen die doof zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik vermoedt dat ze minder kans op depressie hebben. Waarom dan? Nou omdat ze meestal klein zijn als ze om moeten gaan met hun handicap en omdat ze dat dus kunnen vermoed ik dat ze zo sterk zijn geworden, dat ze de moeilijkheden van het leven, zoals volwassen worden enz enz veel beter aankunnen dan de zogenaamde gezonde mensen... Ik heb ervaren als taxichauffeur dat hoe meer gehandicapt de mensen waren die ik meenam in de taxi, hoe opgeruimder en vriendelijker ze waren...
Dat geldt dus voor alle handicaps, doof en blind, maar ook mensen zonder ledematen in een rolstoel, of demente mensen of terminale kankerpatiënten... Ze hebben meer stamina dus door hun handicap...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik geloof niet dat hier een verband tussen zit. Iedereen heeft wel wat waardoor hij of zij depressief zou kunnen worden. Het ligt er net aan hoe je er mee omgaat.

Depressiviteit is iets waar de ene mens veel vatbaarder voor is dan de ander. Dit heeft echter geen verband met een bepaalde ziekte of gebeurtenis.

Toegevoegd op 06-05-2009 19:13:27
Met vatbaarder bedoel ik echt dat er iets in de hersenen zit dat sneller reageert op dit soort gebeurtenissen. Dit is ook erfelijk geloof ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen met een visuele handicap krijgen vaak van jongs af aan al professionele begeleiding. Ze gaan naar een speciale school waar veel aandacht word besteed, en veel word gepraat over de handicap die ze hebben.
Ik denk dat ze door deze speciale en specifieke aandacht hun handicap sneller kunnen accepteren en er mee leren te leven. Een kans op depressie lijkt mij niet groter dan bij mensen zonder deze handicap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
blinde of doven mensen zijn niet per definitie ongelukkiger of verhoogd depressief.

mijn ene opa heeft ons zien opgroeien de ander kon het horen. alle blinden en doven mensen die ik ken zijn vaak nog optimistischer dan de gemiddelde Nederlander.

x
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vermoed dat mensen-met-beperkingen veel meer waardering hebben en dankbaarheid voor de dingen die we (zij en ook wij) allemaal WEL hebben en kunnen. Dat is een vorm van wijsheid denk ik. Daar kunnen veel mensen zonder-beperkingen nog wat van leren vermoed ik zo....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist ;-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding